کاملترین اطلاعات درباره لیفت صورت با نخ سیلوئت

آیا اخیراً احساس می‌کنید که برای بازگرداندن جوانی به چهره خود به چیزی نیاز دارید؟ آیا فکر می‌کنید که مقداری لیفت در صورت‌تان می‌تواند چهره جوان‌تری به شما بدهد اما هنوز برای انجام جراحی لیفت صورت با برش‌ها، بخیه‌ها و دوره نقاهت طولانی آن آماده نیستید؟ آیا بعضی از صبح‌ها به صورت خود در آینه نگاه می‌کنید و از انگشتان خود برای بالا نگه داشتن گونه‌ها ، بالا بردن ابروها یا عقب کشیدن خط فک خود استفاده می‌کنید؟ اگر اینطور است، پس احتمالا لیفت با نخ سیلوئت به کارتان خواهد آمد. لیفت با نخ جدیدترین فناوری برای کمک به سفت کردن مجدد صورت و بازسازی کلاژن است. این درمان با لیفت و فرم دهی طبیعی پوست به ایجاد کانتور صورت کمک می‌کند. این روش سرپایی در نواحی مختلف صورت قابل انجام است و به زیباجویانی که به دنبال یک روش کم تهاجمی، سریع با حداقل دوره نقاهت هستند، نتایج چشمگیر و طولانی مدت می‌دهد. هر آنچه لازم است در مورد لیفت با نخ سیلوئت بدانید، در این مطلب گردآوری شده است.

سیلوئت (silhouette) یک تکنولوژی نیمه تهاجمی است که بدون انجام جراحی، بدون اسکار، بدون بخیه، بدون بیهوشی عمومی و با انجام یک کار ساده در داخل مطب انجام می شود. با این کار می توان یک جوانسازی سریع و یک لیفتینگ عالی را تجربه کرد. از این تکنولوژی می توان در خانم ها و آقایان با داشتن نتیجه مطلوب انجام داد.

در ویدئو زیر میتوانید روند لیفت صورت با نخ سیلوئت در کلینیک موگه توسط خانم دکتر خاک سفیدی را مشاهده کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید:

نخ های سیلوئت

نخ های سیلوئت نخ های قابل جذبی هستند که جنس آن ها از PLLA (پلی لاکتیک اسید) و جنس کنه یا مخروط ها PGLA  ساخته شده است. PLLA که پلیمر اصلی برای ساخت نخ های سیلوئت است، یک پلیمر بسیارشناخته شده است، که سال هاست در فرآورده های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و تاریخچه طولانی در حوزه جراحی دارد. از این نخ در وسیله های ثابت کننده، در جراحی های ارتوپدی و نخ های بخیه  وبسیاری از حوزه های درمانی و جراحی استفاده می شود. این نخ توسط سازمان غذایی و دارویی آمریکا نیز مورد تایید است.

استفاده از این نخ عوارض بلند مدت غیر قابل بازگشت ندارد. مطالعات بسیار زیادی در خصوص نخ سیلوئت انجام شده است. در هنگام استفاده از نخ های سیلوئت نیازی نیست تا از فرد تست آلرژی گرفته شود. این نوع از نخ ها اثر عمده ای بر روی محل لیفتینگ می گذارد. اثر عمده ای که این نخ ها دارند بر دونوع است، اولین اثر ریتایتنیگ ایفکت و دیگری ریجنیتینگ ایفکت می باشد. این دو اثر در سه مرحله دیده می شود. این سه مرحله شامل موارد زیر است:

  • بالاکشیدن بافت ناحیه مورد نظر برای لیفتینگ و بالافاصله بعد از لیفیتینگ اثر آن قابل مشاهده است.
  • سفت شدن پوست می باشد. این کار با فعال شدن کلاژن طبیعی در پوست اتفاق می افتد. البته لازم به ذکر است که این مرحله بین 6 تا 8 هفته زمان می برد.
  • استفاده از نخ های سیلوئت برای جوانسازی پوست به دلیل داشتن قلاب های مخروطی شکل و قابلیت استفاده 360 درجه، موجب گردیده تا یک تکیه گاه قوی برای جوانسازی ایجاد گردد. این قلاب های مخروطی باعث ماندگاری و دوام سیلوئت خواهد شد.

مدت زمان جذب نخ سیلوئت

مدت زمانی که نیاز است تا نخ های سیلوئت جذب گردد، چیزی حدود 18 ماه است. اما لازم به ذکر است که ماندگاری و دوام این نوع نخ لیفت نیز نزدیک به 2 سال می باشد. البته مدت زمان ماندگاری در افراد مختلف متفاوت است. که با توجه به ژنتیک، نوع پوست، میزان شل و افتادگی پوست در فرد می توان تعیین کننده باشد.

زمان زیاد برای جذب نخ های سیلوئت نسبت به نخ های دیگر موجب گردیده تا ماندگاری آن بالا باشد.

نخ‌های سیلوئت چگونه باعث لیفت صورت می‌شوند؟

لیفت با نخ سیلوئت، یک لیفت صورت غیر جراحی است که با استفاده از بخیه‌های قابل جذب برای لیفت و حجم دادن به صورت و گردن بدون دوره نقاهت طولانی و پروسه تهاجمی جراحی لیفت صورت انجام می‌شود.

نخ‌های نرم سیلوئت برای لیفت و ترمیم نواحی متعددی به کار می‌روند: کانتورینگ صورت، لیفت فک پایین که باعث کاهش ظاهر فک و خطوط ماریونت می‌شود، لیفت گونه‌ها، رفع غبغب و … .

این روش به طور متوسط نیم ساعت طول می‌کشد و تحت بی حسی موضعی در شرایط استریل انجام می‌شود. خطر کبودی، تورم و عفونت وجود دارد و معمولاً لازم است چند روز استراحت کنید.

روش لیفت با نخ برای هر بیمار متناسب با نیازهای خاص او برای رفع شلی پوست در گونه‌ها، خط فک و غبغب طراحی می‌شود. به طور معمول، ۲ تا ۴ نخ لیفت در هر طرف صورت قرار می‌گیرد تا فوراً یک اثر لیفتینگ ایجاد شود. متریال بخیه در زیر سطح پوست در لایه چربی قرار می‌گیرند و مخروط‌ها بخیه را در جای خود قفل کرده و بلند می‌کنند و به پوست اجازه می‌دهند که بلند شود. هنگامی که مخروط ها در جای خود قرار گرفتند، سوزن‌ها از بخیه ها جدا می‌شوند و پروسه تکمیل می‌گردد. بلافاصله یک اثر سفت کنندگی اتفاق خواهد افتاد که در طی یک دوره ۳ تا ۶ ماهه بهبود می‌یابد.

چیزی که لیفت با نخ نرم Silhouette را از سایر انواع لیفت با نخ متمایز می‌سازد، این است که به دو روش متفاوت عمل می کند: ۱. یک لیفتینگ فوری انجام می‌شود که نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است (پوست توسط مخروط های خار مانند نخ  سیلوئت بالا کشیده شده و در جای خود محکم می‌شود.) ۲. سپس تولید کلاژن تحریک می‌شود که می‌تواند کانتورهای صورت را بهبود ببخشد، از دست دادن حجم را جبران کند، ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش دهد و پوست را شاداب کند.

ماندگاری لیفت صورت با نخ سیلوئتکاندید لیفت با نخ سیلوئت

افراد با سن بالا، افتادگی و شل شدگی پوست زیاد نیاز به ترمیم های متعدد با نخ های سیلوئت دارند.

مدت زمان لیفت با نخ سیلوئت

مدت زمان مورد نیاز برای انجام لیفت با نخ سیلوئت چیزی حدود 30 دقیقه می باشد.

ترکیب دو روش برای زیبای سازی پوست

برای افزایش زیبایی در پوست و صورت می توان با ترکیبی از نخ های سیلوئت و ژل ها و موارد تزریقی با کیفیت می تواند میزان ماندگاری را افزایش داده و نتیجه جوانسازی را مطلوب تر نماید.

تفاوت نخ سیلوئت با نخ های کاگ یا خاردار

تفاوت نخ سیلوئت با نخ های کاگ در این است که نخ های سیلوئت یک فرآورده برای تحریک کلاژن پوست است ولی در نخ های کاگ فقط یک لیفتینگ های مکانیکی خواهیم داشت. درلیفت با نخ های کاگ تحریک کلاژن اتفاق نمی افتد.

چه زمانی از نخ های سیلوئت برای لیفت استفاده می شود؟

همانطور که می دانید با افزایش سن، کم کم لک ها و چروک های پوستی پدید می آید. همچنین بافت زیر پوستی که شامل عضله و چربی است، تحلیل می رود، در ادامه خطوط پوستی عمیق تر می شود. که در واقع عامل این اتفاقات کاهش ساخت کلاژن نوع یک می باشد. با ادامه این روند زوایا و برجستگی های صورت کم کم صاف می شود، قابلیت کشسانی پوست کاهش می یابد، خط خنده عمیق تر می شود و همچنین گونه ها و لب نیز دچار افتادگی می شود. با این روال چهره شخص دارای حالتی منفی و خسته می شود.

تفاوتلیفت با نخ سیلوئت با نخ های کاگ یا خاردارایده آل ترین کاندیدای لیفت صورت با نخ سیلوئت

ایده آل ترین کاندیدای لیفت با نخ سیلوئت افرادی هستند که نشانه های پیری اندکی در صورتشان ایجاد شده است و نیاز به یک لیفتینگ مختصری دارند. معمولاً خانم ها با میانگین سنی 35 تا 45 سال ایده آل ترین سن را برای انجام لیفتینگ دارند. این افراد به دلیل افتادگی پوست در ناحیه فک، قسمت میانی صورت و در ناحیه گردن کاندید مناسبی برای انجام این کار به شمار می روند.

همچنین آقایان بین 45 تا 55 سال می توانند کاندید انجام لیفتینگ صورت باشند.

 از کاندیدای مناسب این روش افرادی هستند که قبلا لیفتینگ صورت و گردن را به روش جراحی انجام داده اند و در حال حاظر دچار افتادگی مختصر پوست شده اند. این روش می تواند به عنوان یک روش مکمل درمانی و مفید برای این گروه از افراد به شمار رود.

چه نواحی را می توان با نخ سیلوئت لیفت و یا فرم دهی کرد؟

  • ابرو
  • قسمت میانی صورت
  • افتادگی های نیمه پایینی صورت
  • غبغب
  • گردن

کاربرد های دیگر نخ های سیلوئت

لازم به ذکر است که نخ سیلوئت صرفا برای لیفت مورد استفاده قرار نمی گیرد. گاهی از این نخ ها برای فرم دهی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این نوع نخ ها برای حجم سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض نخ سیلوئت

حقیقا این نخ تاکنون عوارض جدی در خصوص استفاده از این نوع نخ در هنگام لیفت مشاهده نشده است. تنها عارضه هایی که ممکن است در درصد کمی از افراد دیده شود، عوارض موقعی مانند کبودی های مختصر، تورم می باشد. که این عوارض در عرض چند روز به طور طبیعی کاملا رفع می گردد. از دیگر عوارض مختصری که ممکن است در لیفتینگ صورت پدیدار شود، ایجاد فرورفتگی در ناحیه های ورود نخ می باشد که این وضعیت کاملا نرمال است و ظرف چند روز به طور طبیعی این فرورفتگی ها برطرف می شود. در کل هر گونه برآمدگی و ناهمگونی بعد از لیفتینگ با نخ سیلوئت به طور متوسط تا یک هفته ماندگاری دارد و بعد از آن به طور کامل از بین می رود.

علاوه بر آن که ماندگاری نخ سیلوئت تا چندین ماه می باشد نیز اثرات مثبتی را از خود بر جای می گذارد که عبارتند از برجسته شدن گونه ها، بهبود افتادگی های فک به دلیل فعال شدن کلاژن، افزایش این اثرات تا 6 ماه بعد از لیفتینگ قابل مشاهده است.مزایای استفاده از نخ های سیلوئت

مزایای استفاده از نخ های سیلوئت

لیفت با نخ های Silhouette Soft یک درمان کم تهاجمی با اثر دوگانه است: لیفتینگ فوری و بازسازی عمیق کلاژن. نتایج لیفت با نخ سیلوئت بسیار چشمگیر هستند: نسخه‌ای تازه‌تر و جوان‌تر از خودتان!

مهم‌ترین مزایای شگفت انگیز استفاده از نخ‌های سیلوئت عبارتند از:

  • پوست صورت را لیفت و بازسازی می‌کند.
  • تولید کلاژن طبیعی را تحریک می‌کند.
  • چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.
  • به طور کلی ظاهری صاف‌تر و پوستی جوان‌تر به شما می‌بخشد.
  • دوره نقاهت کوتاهی دارد.
  • نتایج فوری و طولانی مدتی ارائه می‌دهد.
  • در طی ۱۸ ماه آتی، شاهد افزایش کلاژن سازی و در نتیجه حجیم شدن پوست‌تان خواهید بود.
  • یک روش کم تهاجمی و غیر جراحی است.
  • اثر لیفتینگ فوری
  • بازیابی تدریجی کلاژن خود بدن
  • نخ‌ها به تدریج و بدون ضرر جذب بدن می‌شوند.

مراحل لیفت صورت با نخ سیلوئت

لیفت صورت با نخ بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و شامل مراحل زیر است.

  • ابتدا پزشک در مورد اهداف ضد پیری و زیبایی پوست شما صحبت می‌کند و محل ایده آل بخیه‌ها را تعیین می‌نماید.
  • سپس با علامت گذاری نواحی روی صورت که به دنبال لیفت آن هستید، نقشه درمانی دقیقی را مشخص می‌کند.
  • ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بیحس می شود تا از ایجاد ناراحتی جلوگیری شود.
  • هنگامی که بی‌ حس شدید، پزشک به آرامی یک سوزن را وارد پوست می‌کند و نخ متصل شده را از داخل بافت زیر جلدی پوست، در عمق ۵ میلی‌متری هدایت می‌نماید. سوزن در یک نقطه خروجی از پیش تعیین شده بیرون کشیده می‌شود و بخیه‌ها را داخل پوست می‌گذارد.
  • مخروط های قابل جذب دو طرفه بخیه‌ها، آنها را در جای خود نگه می دارد.
  • سپس پزشک یک ماساژ ملایم صورت را برای ایجاد لیفت فوری انجام می‌دهد.
  • شما معمولاً می‌توانید با کمترین دوره نقاهت به فعالیت‌های معمول خود بازگردید.
  • در ماه‌های بعد از درمان، با تجزیه بخیه‌ها توسط بدن و تحریک کلاژن در ناحیه درمان، نتایج ظاهری همچنان بهبود می‌یابد.

لیفتینگ با نخ سیلوئت

دوره نقاهت لیفت صورت با نخ های سیلوئت

اکثر بیمارانی که تحت درمان لیفت صورت با نخ‌های سیلوئت قرار گرفته‌اند، می‌توانند در مدت بسیار کوتاهی فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. اگرچه توصیه می‌شود تا زمانی که پوست بهبود می‌یابد، حداقل ده روز از فعالیت‌های شدید خودداری کنید. در حالی که ممکن است مقداری حساسیت در محل‌های ورود سوزن وجود داشته باشد، اکثر بیماران ناراحتی یا تورم بسیار کمی را گزارش می‌کنند. دوره نقاهت برای درمان Silhouette Soft حداقل است. مانند سایر روش‌های زیبایی ممکن است کبودی یا تورم خفیف را تجربه کنید، اما حداکثر باید در طی ۳ روز به روال عادی خود بازگردید. برای برخی از بیماران ممکن است عوارض جانبی، کمی بیشتر طول بکشد اما به طور کلی بهبودی کامل در عرض ۲ هفته اتفاق می‌افتد.

مراقبت های بعد از لیفت با نخ سیلوئت

  • به دلیل انجام لیفت با نخ، تا چند روز بعد از انجام لیفت از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام لیفت صورت خود را بالا نگه دارید، و از خوابیدن بر روی صورت خودداری نمایید.
  • به مدت 2 هفته بعد از لیفتنینگ از مصرف قرص های ضد التهاب و ضد انعقاد خون اجتناب کنید.
  • به دلیل جلوگیری از افتادن لیفت صورت به مدت 4 هفته از ماساژ دادن صورت اجتناب کنید.
  • به مدت 4 تا 6 هفته از انجام دادن ورزش های سنگین اجتناب کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیفتینگ از استحمام خودداری کنید.
  • بعد از 24 ساعت می توانید به حمام رفته و باند های زخم را به آرامی برداشته و سپس با سشوار سرد به طور کامل خشک کنید.

هزینه لیفت با نخ سیلوئت

هزینه این نوع از لیفتینگ نسبت به نخ های کاگ قابل توجه می باشد ولی این را باید در نظر داشت که فواید و مزایای این نوع از نخ با نخ های دیگر متفاوت بوده و می توان با قبول کردن هزینه آن تا سال ها از این روش جوانسازی لذت برد.

نتیجه گیری

با افزایش سن، اکثر ما متوجه می‌شویم که کم کم برجستگی گونه‌ها ، خط فک مشخص و حجم کامل گونه را از دست می‌دهیم. این منطقه به مثلث جوانی نیز معروف است که با بالا رفتن سن، افت می‌کند و معکوس می‌شود. نیروی گرانش و گذر زمان می‌توانند نسبت به این ناحیه بی رحم باشند اما با درمان Silhouette Soft، شما می‌توانید به طور محتاطانه یک لیفت فوری و کانتورینگ پیشرفته دریافت کنید. لیفت با نخ سیلوئت یک درمان زیبایی غیرجراحی ظریف و در عین حال موثر برای درمان پیری پوست، با تغییر موقعیت بافت‌های افتاده و تحریک تولید کلاژن است. این درمان ۳۰ دقیقه‌ای سفت کردن پوست به عنوان لیفت صورت غیر جراحی شناخته می‌شود که به شما نتایج فوری و همچنین مزایای طولانی مدت ارائه می‌دهد. با اینحال باید توجه داشته باشید که نتایج هر روش لیفتینگ صورت غیرجراحی به اندازه نتایجی که پس از لیفت صورت سنتی به روش جراحی به دست می‌آیند، دوام نخواهد داشت. با این حال اکثر بیماران از نتایج Silhouette InstaLift خود بسیار خشنود هستند و کاهش چشمگیر چین و چروک و افتادگی به ویژه در قسمت میانی صورت و همچنین بهبود سفتی و کشسانی پوست را گزارش می‌کنند. به طور کلی نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ سیلوئت بین ۱۸ تا ۲۴ ماه باقی می‌ماند.

برای دریافت مشاوره از کلینیک موگه با ما می توانید تماس حاصل نمایید .
نوبت دهی آنلاین
مشاوره آنلاین پوست
همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کلینیک موگه را دنبال کنید .

سوالات متداول لیفت با نخ سیلوئت

در زیر به چند سوال رایج مراجعین در مورد لیفت با نخ سیلوئت می‌پردازیم.

خوشبختانه از آنجایی که نخ های قرار گرفته در زیر پوست در حین لیفت با نخ بسیار نازک و کوچک هستند، بیمار هیچ یک از این اتفاقات را احساس نخواهد کرد. اکثر افراد پس از بهبودی پوست اطراف بخیه‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند آنها را احساس کنند.

هنگامی که این نخ‌ها به زیر سطح پوست تزریق می‌شوند، تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را به مرور زمان لیفت می‌کنند. سپس در عرض شش تا هشت ماه خود به خود حل می‌شوند و ظاهری جوان‌تری به شما می‌بخشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.