کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست چیست؟

مزوژل چیست؟

مزوژل ها در واقع اسکین بوستر (Skin Booster) هستند. Skin Booster ها در واقع داروهای قابل تزریق در پوست هستند که باعث آبرسانی عمقی پوست می شوند.

مزوژل های جوانساز باعث بهبود کیفیت پوست هم می شوند و بیشتر جنبه درمانی دارند و باعث درخشان شدن و سرحال شدن پوست می شوند. در رفع خشکی و زبری پوست و چین و چروک های سطحی پوست که شبیه شکستگی هستند هم موثرند.

مزوژل های جوانساز معمولا شامل هیالورونیک اسید غیر کراسلینک هستند، بعلاوه داروهای دیگری که باعث شفافیت و آبرسانی و گاهی لیفت پوست می شوند.

مزوژل جوانساز چیست

انواع مزوژل ها کدامند؟

انواع مختلفی از مزوژل جوانساز یا اسکین بوستر وجود دارد مانند: پروفایلو، جالوپرو، اسکین بوستر رستیلن، ژوویدرم وولیت، اسکین بوستر تئوکسان، هارمونیکا، اسکین بوستر پلوریال، مزوژل سونه کاس، اسکین بوستر ۷۱۵ و رویتاکر.

برای اطلاعات بیشتر درباره فیلر چانه پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید.

تفاوت بین مزوژل ها و ژل ها و فیلرهای چیست؟

این دو دسته دو تفاوت عمده با هم دارند:

۱-مزوژل ها ماندگاری پایینی دارند؛ حداکثر شش ماه (معمولا سه ماه).

ولی ژل ها و فیلر ها ماندگاری بالاتری دارند؛ بین ۹ تا ۱۲ ماه.

۲-مزوژل ها حجم دهی ندارند و تنها باعث آبرسانی، بازسازی الاستین و درخشان شدن پوست می شوند؛ در حالی که فیلرها خاصیت حجم دهی دارند و باعث بهبود فرم و ظاهر فرد می شوند و اشکالاتی مانند خط خنده و اخم و فرمدهی گونه و چانه را برطرف می کنند.

مراقبت بعد از مزوژل چیست؟

از آنجاییکه که مزوژل ها داروهایی هستند که به زیر پوست تزریق می شوند، پس تورم و کبودی ناشی از ورود سوزن محتمل و طبیعی هست. بعد از انجام مزوژل می توانید از کمپرس سرد برای کاهش کبودی و تورم استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده و ابرسان به دفعات بعد از انجام تزریق مز‌وژل جوانساز توصیه می شود.

در طول روز حتما از ضد آفتاب مناسب پوست خودتان استفاده کنید.

از ۴ ساعت بعد از تزریق می توانید پوست خود را بشویید و از کرم های پوشاننده آرایشی استفاده کنید.

مزوژل برای لک صورت

همچنین مقاله همه چیز درباره فیلر گونه از دست ندهید.

عوارض مزوژل چیست؟

عوارض موضعی مزوژل خیلی کم و ملایم هستند و طی یک تا دو روز برطرف می شوند که شامل تورم و کبودی هستند.

گاهی کمی درد و خارش در محل تزریق وجود دارد که طی یک تا دو روز برطرف می شود. به همین خاطر بهتر است مرطوب کننده استفاده شود.

اگر در محل تزریق برجستگی و سفتی ایجاد شود با ماساژ برطرف می شود.

در کل مزوژل ها ایمن هستند و عوارض بلند مدت غیر قابل برگشت ندارند، البته در صورتی که برند تزریقی باکیفیت باشد و تکنیک تزریق پزشک صحیح باشد.

تعداد جلسات مزو ژل چقدر میباشد؟

بستگی به برند تزریق شده برنامه درمانی متفاوت هست. ولی به طور کلی دو جلسه اول تزریق بهتر است پشت سر هم باشد. یعنی تزریق دوم به فاصله دو تا چهار هفته بعد از تزریق اول و سپس تزریق سوم، سه ماه بعد از تزریق دوم و بعد از آن هر شش ماه تکرار شود.

این برنامه درمانی موثرترین پروتکل تزریق هست ولی اگر محدودیت بودجه دارید بعد از دو جلسه اول، سالی یک بار هم می توانید تزریق کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.