تکنیک پوست کره ای

احتمالا اخیرا در فضاهای مجازی و اینستاگرام و گوگل دیده و شنیده اید که وعده صاف شدن پوست با تکنیک « پوست کره ای» داده می شود.

تکنیک پوست کره ای چیست؟

با این روش کرم پودر برای پوشاندن نقص های پوست صورت توسط سوزن به زیر پوست تزریق می شود و از آن به عنوان آرایش نیمه دائم پوست نیز یاد می شود و همین طور به آن bb glow نیز گفته می شود.

این روش یک کلاه برداری بزرگ است. که خانم هایی با پوست تیره و لک و جای جوش به دلیل ارزان بودن این روش نسبت به روش های درمانی و علمی به دنبال آن می روند و تعداد زیادی از آنها بعدا از کرده خود پشیمان می شوند. معمولا عکس ها و فیلم های این روش در فضای مجازی فتوشاپ شده و با فیلتر است و تعداد مواردی که نسبت به بقیه بهبودی داشته اند گذاشته می شود و موارد ناموفق بسیار زیاد ان درج نمی شود.

تکنیک پوست کره ای چیست؟

مزیت تکنیک پوست کره‌ای چیست ؟

BB Glow از فناوری میکرو سوزن درمانی استفاده می کند تا بلافاصله پوست شما را روشن کند. اثر روشن‌کنندگی و جوان‌سازی با تزریق آمپول‌های رنگ پوست (100% مواد طبیعی) به عمق 1 میلی‌متر زیر پوست شما حاصل می‌ شود. روشن کنندگی، سفید کنندگی و بهبود چین و چروک، افزایش بازسازی و تولید سلولی، ترمیم سلول های پیر برای افزایش خاصیت ارتجاعی و نتایج فوری بدون فونداسیون به مدت 4 هفته از جمله مزایای پوست کره ای است. در ادامه با سایر مزیت های تکنیک BB Glow بیشتر آشنا می شویم:

  • خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش ملانین در پوست
  • اثر روشن کننده فوری و تدریجی
  • روشن کردن رنگدانه ها و لکه های قهوه ای روی پوست
  • تحریک رشد کلاژن و کاهش چین و چروک

عوارض تکنیک کره ای چیست؟عوارض کرم پودر دائمی چیست؟

مواد کرم پودر دائمی جذب پوست نمی شوند و همیشه در زیر پوست باقی می مانند و شبیه تاتو هستند مثل این است که کرم پودر را زیر پوست تاتو کنیم که همیشه باشد که همیشه پوست خوشرنگی داشته باشیم! شدنی ست؟

هیچ مرجع علمی و سازمان علمی و پزشکی به این روش مجوز انجام نداده است. هیچ کدام از این مواد bb glow  تاییده یک سازمان علمی و پزشکی و یا مرجع غذا و دارویی را ندارد.

عوارض این مواد بسیار زیاد هست چون این داروها تجزیه ناپذیرند و گستردگی سطحی که رویش کار می شود. یعنی پوست صورت، زیاد هست حساسیت و واکنش ایمنی بدن را برانگیخته می کنند.

قرمزی وسیع پوست،عفونت های پوستی ،گرانولوما،ایجاد زخم هایی که به درمان پاسخ نمی دهند.

و از طرفی دیگر تمام قسمت های پوست به یک نسبت این مواد را به خودش جذب نمی کنند. پس تغییر رنگ پوست به صورت لکه لکه شدن بسیار بسیار در این افراد دیده می شود، نقاط کمرنگ و پرنگ بسیار زیادی وجود دارد.

احتمال تجمع بالای این مواد و ابتلا به سرطان پوست در دست مطالعه هست و هنوز ایمن بودن این مواد اثبات نشده است.

گاهی دیده می شود افرادی که خود را متخصص اسکین کر و فیشالیست می نامند. بروی پوست افرادی که دارای جوش فعال هم هستند هم این روش را اجرا می کنند و عکس بعد فرد صاف و بدون جوش هست!

چه اتفاقی افتاده است؟

جوش ها را با دست می ترکانند و زیرش این مواد را به پوست تزریق می کنند ! غلط ترین روش ممکن.باعث ایجاد اسکار های متعدد و پخش جوش در صورت می شود.

درمان جای جوش و اسکار آکنه یک روند پیچیده ای دارد. هیچ فردی جز پزشک متبحر و متخصص این کار که تجربه بالایی در درمان جای جوش دارد، نمی تواند تعیین کند برای نوع اسکار و جای جوش شما چه روش هایی موثر هستند.

گاهی متاسفانه دیده شده در آرایشگاه ها و بیتوی سالن ها با استفاده از میکرونیدلینگ این مواد کرم پودر دائمی یا bb glow به زیر پوست تاتو می شود که عوارض جبران ناپذیری دارد و در صورت به وجود امدن هر نوع عارضه ای نمی توانیم این مواد را از زیر پوست خارج کنیم.

قویا توصیه می کنم از انجام این روش های غیرعلمی که فقط در فضای مجازی برای فروش بیشتر هیاهو درست می کنند خودداری کنید.

مدت زمان انجام تکنیک پوست کره ای

مدت زمان انجام تکنیک پوست کره ای

تعداد جلسات درمان نیز بستگی به تشخیص پزشک و همچنین شرایط پوستی بیمار دارد اما معمولاً 4 تا 6 جلسه 1.5 تا 2 ساعت نیاز است. البته این تعداد جلسات جدای از جلسه مشاوره اولیه است، چراکه مشاوره قبل از عمل به دلیل انتخاب سایه مورد نیاز ضروری است.

نکته مهم دیگر در مورد BB Glow این است که نتایج آنی را خواهید دید. اگر اولین بار این تکنیک را تجربه می کنید، نتایج می تواند 3 تا 7 روز باقی بماند. همه افرادی که برای اولین بار مراجعه می کنند باید برای دومین جلسه در حدود دو هفته دیگر مراجعه کنند تا نتایج بهتر و بیشتری دریافت کنند.

بنابراین در مجموع برای به حداکثر رساندن اثربخشی BB Glow، توصیه می ‌شود که با یک سری 3 تا 4 جلسه درمان، هر 2 تا 4 هفته یک بار، شروع کنید. پس از سری اولیه، نتایج درمان BB Glow شما می تواند تا 4 ماه یا بیشتر باقی بماند.

مقاله همه چیز درباره فیلر گونه از دست ندهید.

سخن پایانی

آیا شگفت‌انگیز نیست که وقتی در آینه نگاه می ‌کنید با پوستی بی‌عیب و نقص خود روبرو شوید؟ می توانید با درمان کره ای BB Glow یا پوست کره ‌ای، پوست شما می تواند بدون استفاده از کرم پودر، صاف و درخشان به نظر برسد، پوستی که از نظر ظاهری شفاف و بدون منافذ باز و با درخشندگی شیشه‌ای است. هرچند بسیاری از متخصصان معتقدند که عوارض جانبی این تکنیک بر مزایای آن می چربد، اما این تکنیک امروزه طرفداران خاص خودش را دارد. در این مطلب هرانچه را که لازم است در مورد تکنیک BB Glow کره ای بازگو کردیم، اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

42 پاسخ
  1. setareh
    setareh گفته:

    ممنون از توضیحاتتون خیلی تبلیغات این روش داخل اینستاگرام زیاده و چقدر خوب که شما واقعیت رو گفتید

    پاسخ
  2. ریحانه
    ریحانه گفته:

    چقدر هم تبلیغات می کنن این تکنیک پوست کره ای رو همش هم فتوشاپه مرسی از توضیحاتتون

    پاسخ
  3. احمد رضا شفیعی
    احمد رضا شفیعی گفته:

    سلام خانم دکتر پس این روش برای جای جوش مناسب نیست؟من رفتم یه جایی گفت صاف می کنیم تو دو جلسه پوستت رو ؟!

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      خیر درمان لک و ملاسما نیست.برای لک و ملاسما اولین قدم درمان دارویی هست ،مزونیدلینگ ضد لک و لیزر کیوسوئیچ هم موثرند

      پاسخ
  4. اکرم محمدی
    اکرم محمدی گفته:

    سلام و سپاس از توضیحات مفیدتون
    من صورتم بعد از بارداری لک های پررنگ اورده درمان های مختلفی هم انجام دادم بدتر شدن نظرشما چی هست؟

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      متاسفم این اتفاق براتون پیش امده بله متاسفانه از ناآگاهی مردم سواستفاده می شود

      پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      بهترین درمان لک و ملاسما درمان دارویی هست و در کنارش از مزونیدلینگ ضد لک هم میشه استفاده کرد که خیلی موثره،پیلینگ پوست هم کمک کننده ست

      پاسخ
  5. Shiva 1400
    Shiva 1400 گفته:

    بله خانم دکتر اینا همش دروغه من خودم گول خوردم انجام دادم صورت خیلی زشت و بد شده انگار بتونه کاری شده پوستم هر کاری هم کردم نمیره 😔😔😔😔

    پاسخ
  6. Helen D
    Helen D گفته:

    تکنیک پوست کره ای باز یک دروغ جدید ☹️ ممنون از توضیحاتتون
    من جوش فعال دارم چطوری می تونم وقت بگیرم ؟

    پاسخ
  7. مونا
    مونا گفته:

    سلام
    دکتر کرمهایی که نشون میدن برای درمان جوش در کمتر از ۵ دقیقه و میگن کره هی هست هم دروغه؟

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      به راحتی قابل تشخیص هست که روش ها جهت فریب مردم آماده شده ونتیجه ای که در تبلیغات نمایش میدن درست شده و واقعی نیست.

      پاسخ
  8. Mrym
    Mrym گفته:

    سلام خانم دکتر من شنبه مزو دورچشم انجام دادم زیرچشمم ورم داره کمپرس یخ بزارم یا بزارم خودش جدب شه چند روز دیگ طول میکشه؟

    پاسخ
  9. فائزه
    فائزه گفته:

    سلام ببخشید من مزو وایت انجام دادم که همون کرم پودر دائم هست و الان دوجلسه انجام دادم و اینکار رو پیش یه پزشک انجام دادم خداروشکر تا الان اتفاقی نیوفتاده من رو بازوهام اینکار رو کردم چون ترک پوستی ناشی از لاغری داشتم الان این مطالب رو خوندم یکم ترسیدم با حالیکه خیلی از اولش بهتر شده ولی دیگه نمیخوام انجام بدم میتونم مزونیدلینگ انجام بدم و دیگه مزو وایت رو ادامه ندم ؟

    پاسخ
  10. Medison
    Medison گفته:

    سلام خانم دکترببخشیدواسه روشن شدن پوست درحد۲الی ۳درجه چه روشی پیشنهادمیدید؟کربوکسی تراپی یا پلازن تراپی خوب هست؟

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر هیچ کدام از این روشهایی که گفتید رنگ پوست را روشن نمی کنند
      میکرونیدلینگ-مزوتراپی چون در آن از داروهای روشن کننده پوست استفاده می شود کدری پوست را برطرف می کند و باعث شفافیت و شادابی پوست می شود

      پاسخ
  11. افتخاری
    افتخاری گفته:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید میشه چند محصول با اسم برند برای اسکار زخم(یک سال پیش خال برداری کردم از کرم ترمیم کننده استفاده کردم خوب نشد) معرفی کنید 🙏🙏🙏ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • دکتر خاک سفیدی
      دکتر خاک سفیدی گفته:

      سلام وقت بخیر
      برای جوش های روی بازو نیاز به درمان دارویی دارین باید تشریف بیارین ویزیت حضوری ولی اگر دسترسی به تهران ندارین از ژل آکنومیس یک روز در میان برای رفع جوش ها می توانید استفاده کنید

      پاسخ
    • دکتر خاک سفیدی
      دکتر خاک سفیدی گفته:

      سلام وقت بخیر
      درمان دارویی بهترین هست
      می تونین از ژل آکنومیس شبها استفاده کنین اگر بهتر نشد تشریف بیارین ویزیت حضوری

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.