تفاوت پروفایلو و جالپرو

فرق بین پروفایلو و جالپرو چیست؟مزوفیلر یا مزوژل چیست؟چه تفاوتی با هم دارند؟ مزوبوستر به چه معناست؟چه کسانی کاندید مناسب مزوفیلرها هستند؟

در ابتدا توضیح بدهم که مزوژل یا مزوفیلر در واقع به داروهایی گفته می شوند که دارای هیالورونیک اسید نان کراسلینک (غیر حجم دهنده) همراه با یک سری ویتامین ها،اسید آمینه ها و پپتید ها هستند که در برند ها و مارک های مختلف ،متفاوتند.

مزوژل ها با مزوتراپی به دنبال بی حسی موضعی با کرم تزریق می شوند یعنی در مقدار های کم با تعداد تزریق های بالا که در فراوردهای مختلف با توجه به دستورالعمل کمپانی سازنده متفاوت است .

به عنوان مثال پروفایلو در ده نقطه تزریق می شود و مزوژل جالپرو در تعداد نقاط بیشتری. پروفایلو معمولن دو جلسه نیاز دارد به فاصله چهار هفته و جلسه سوم با توجه به نظر پزشک و وضعیت پوست شما ممکن است سه ماه بعد از دومین جلسه انجام شود.مزوژل جالپرو تعداد جلساتش ۴ بار به فاصله دو هفته است .

مزوبوستر پلوریال هم تعداد جلساتش ۴ بار به. مزوژل فاصله دو هفته است که البته فاصله بین به جلسات با توجه به مشکل پوست و وضعیت پوست شما و نظر پزشک می توانند متفاوت باشند.

مزوژل ها بوستر پوست هستند

Skin booster

بوستر های پوست در واقع بدون حجم دهی باعث بهتر شدن قوام پوست، آبرسانی پوست، بهتر شدن چین و چروک سطحی، درخشان شدن پوست و در نهایت تغییر کیفیت و جوانتر شدن پوست می شوند. تکنولوژی و روش جدیدی برای انجام کاری بنیادی و اساسی برای جوان نگه داشتن پوست است.

از مزوژل های موجود اسکین بوستر رستیلن،پروفایلو،جالپرو،سونه کاس، سایتوکر 715 برند رویتاکر،بوستر پلوریال ،مزوژل پروسترولین نچرال بی از برند drcyj را می توان نام برد.

skin booster restylane,profhilo,jalupro,booster pluryal,cytocare 715

تفاوت پروفایلو و جالپرو

تفاوت هیالورونیک اسید پروفایلو و مزوژل جالپرو

این محصولات با هم تفاوت هایی دارند به عنوان مثال پروفایلو حاوی دو نوع هیالورونیک اسید وزن مولکولی سبک و سنگین هست که باعث ابرسانی قوی و لیفت صورت (لیف صورت آن ممکن است خیلی با چشم قابل مشاهده نباشد در واقع قوام پوست به زیبایی تغییر پیدا می کند) به صورت همزمان می شود و مزوژل جالپرو در واقع هیالورونیک اسید همراه با تعدادی اسید آمینه موثر در جوانسازی پوست است.

اسکین بوستر رستیلن تنها برندی است که هیالورونیک آن FDA دارد. معمولا یک جلسه کافی است.مزوبوستر پلوریال ترکیب هیالورونیک اسید و گلیسرین است که خاصیت آبرسانی را بالاتر می برد . سایتوکر ۷۱۵ رویتاکر هم ترکیب هیالورونیک اسید و اسید آمینه و ویتامین است.

مزوژل پروسترولین هم ترکیب هیالورونیک اسید . مزوژل با چند پپتید موثر هست که در واقع پپتیدها ماندگاری هیالورونیک اسید را در بافت هدف بالاتر می برند. هر کدام از این مزوژل ها فوایدی دارد و برای هر فرد با توجه به پوست،  میزان چین و چروک، سن، میزان شلی و افتادگی پوست، خواسته فرد و خشکی پوست به صورت جداگانه بررسی و انتخاب می شوند.

تصمیم گیری در مورد انتخاب مزوژل واقعن برعهده پزشک است، پزشکی که علم کافی در حوزه پزشکی زیبایی پوست دارد و تسلط کامل به نوع محصولات و علم و شناخت کافی از پوست دارد معمولن انتخاب مناسبی انجام می دهد و در نهایت نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

درمان با مزوژل ها نیاز به نگهدارنده دارد بهتر است. برای حفظ قوام پوست هر سه تا شش ماه یک بار انجام شوند . مزوژل ها باعث تحریک فیبروبلاست ها به ساخت کلاژن جدید می شوند و در نتیجه جوانی پوست به آرامی اتفاق می افتد.

برای دریافت مشاوره از کلینیک موگه با ما می توانید تماس حاصل نمایید .
نوبت دهی آنلاین
مشاوره آنلاین پوست
همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کلینیک موگه را دنبال کنید .

نتیجه از چه زمانی قابل مشاهده است؟

با توجه به نوع بوستر پوستی که استفاده شده است و مشکلات پوست شما متفاوت است. بهتر شدن چین و چروک های سطحی در دو هفته اول اتفاق می افتد. اما تغییر قوام پوستی معمولن از سه تا شش ماه بعد از اولین تزریق دیده می شود.

اگر شما کمبود حجم هم در صورت دارید، علاوه بر مزوژل به تزریق فیلر هم نیاز دارید. مزوژل ها معمولن خاصیت حجم دهندگی یا پرکنندگی ندارند​.

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر نقاط تزریق

پروفایلو ده نقطه تزریق در صورت دارد. پنج نقطه سمت راست و پنج نقطه سمت چپ صورت. البته پزشک می تواند با توجه به مهارت، تجربه و دانش خودش و اشکالات صورت فرد، نقاط تزریق را به گونه ای تغییر دهد که برای آن فرد مفید تر و موثرتر هست.

جالپرو نقاط تزریق مشخصی ندارد. پزشک با توجه به صلاحدید خودش و اشکالات پوست فرد، آن را در نقاطی که بیشتر مورد نیاز فرد هست تزریق می کند.

مزوژل های دیگری هم مانند سونه کاس و پرلوکس موجود هستند که سونه کاس به جالپرو شبیه تر هست و پرلوکس به پروفایلو. مزوژل جوانساز پرلوکس، فرمولاسیونی شبیه به پروفایلو دارد و ساخت ایران هست و کیفیت قابل قبولی دارد.

اگر نمیداند سونه کاس چیست؟، دیدن ویدئو زیر را پیشنهاد میدهیم:

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر نوع عملکرد چگونه هست؟

مزوژل جوانساز جالپرو دارای دو مدل هست؛ جالپرو مدل کلاسیک که آبی رنگ هست و جالپرو مدل HWM که جعبه ای صورتی دارد. که تفاوت این مدل در غلظت هیالورونیک اسید آن هست و در مدل HWM درصد هیالورونیک اسید بیشتر است.

هم پروفایلو و هم جالپرو در واقع هیالورونیک اسید های غیر کراسلینک هستند که زیر پوست تزریق می شوند و باعث آبرسانی قوی پوست و بهبود کیفیت پوست در طولانی مدت می شوند. هیچ کدام از این دو جوانساز تزریقی خاصیت حجم دهندگی ندارند.

پروفایلو حاوی دو وزن مولکولی سبک و سنگین هیالورونیک هست که تمام لایه های پوست را در بر می گیرد و غیر از آبرسانی و شادابی پوست، در دراز مدت اثرات بنیادی در لایه های زیرین پوست و حتی چربی ممکن است داشته باشد.تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر نوع عملکرد

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر کاربرد

هر دوی این مزوژل ها برای آبرسانی قوی پوست، بهبود کیفیت پوست و رفع چین و چروک سطحی کاربرد دارند.

جالپرو کلاسیک قابلیت ترکیب با بوتاکس را دارد که به آن جالوبوتاکس گفته می شود.

و جالپرو HWM حاوی داروی کاهش لک پوست هم هست و گاها برروی بعضی از لک ها موثر است. گرچه برای درمان لک اولویت با تزریق این مزوژل ها نیست و درمان دارویی و لیزرها اولویت بیشتری دارند.

پروفایلو برای یک درمان سنگین تر مناسب تر هست و تاثیرات عمقی تری دارد.

تفاوت جالوپرو و پروفایلو از نظر هزینه

پروفایلو قیمت بالاتری دارد چرا که هیالورونیک خالص هست با دو وزن مولکولی. برای همین نسبت به تمام مزوژل های دیگر گران تر است.

مزوژل جوانساز پرلوکس، فرمولاسیون مشابه پروفایلو دارد و قیمت خیلی مناسب تری دارد.

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر تعداد جلسات

تعداد جلسات هر دوی اینها دو جلسه هست و فواصل بین دو جلسه چهار هفته بوده و جلسه سوم با توجه به صلاحدید پزشک انجام می شود که جلسه سوم سه ماه بعد از جلسه دوم خواهد بود.

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر عوارض

هیچ کدام از این دو، عارضه خاصی ندارند و عوارض به عوارض کوتاه مدت حین تزریق مانند کبودی و تورم محل تزریق محدود می شود که برطرف می شوند.

تفاوت جالپرو و پروفایلو از نظر ماندگاری و تکرار درمان

هم پروفایلو و هم جالپرو هر دو نیاز به تکرار سالانه دارند و سالی یک جلسه لازم است تزریق شوند.

مزیت تزریق پروفایلو نسبت به جالپرو

پروفایلو غلظت هیالورونیک اسید بالاتری دارد و دو وزن مولکولی هیالورونیک را دارا هست در نتیجه تاثیرات عمقی تری دارد.

مزوژل پرلوکس که ایرانی هست، دقیقا مشابه پروفایلو هست و با قیمتی مناسب تر.

نتیجه گیری

در نهایت این که پوست صورت شما به کدام یک از مزوژل های تزریقی جوانساز نیاز دارد، تشخیصش با پزشک است.

سایر مطالب موگه کلینیک

درمان جای جوش میکرونیدلینگ
تزریق ژل لب سابسیژن
لیفت صورت تزریق ژل زیر چشم

سؤالات متداول مقایسه جالوپرو با پروفایلو

تا قبل از به بازار آمدن جالوپرو سوپر هیدرو پروفایلو بالاترین غلظت مولکولی با دو وزن هیالورونیک اسید را داشت که آبرسانی قوی تر پوست را در پی داشت.

پروفایلو با غلظت ۶۴ میلی گرم هیالورونیک اسید با دو وزن مولکولی سبک و سنگین و جالوپرو سوپر هیدرو با غلظت ۸۰ میلی گرم هیالورونیک اسید با دو وزن مولکولی در رقابت تنگاتنگ با هم هستند در آبرسانی قوی تر پوست و جالوپرو سوپر هیدرو قوی تر است.

گرچه که جالپروسوپرهیدرو فعلا در کشور ما موجود نیست.

ماندگاری جالپرو HMW که از نوع کلاسیک آن قوی تر است حدود ۶ ماه هست که برای نتیجه بهتر ،توصیه می شود دو جلسه به فاصله دو تا چهارهفته انجام شود و سپس هر شش ماه تمدید شود.

ماندگاری پروفایلو نیز حداکثر ۶ ماه هست و بهتر است هر شش ماه یک نوبت تزریق شود.

18 پاسخ
  1. امیرپورسری
    امیرپورسری گفته:

    سلام.من۴۰ساله هستم وصورت لاغری دارم!برای پرکردن صورت،بایدازچه روشی استفاده کنم؟وهزینه این روش چقدره؟ممنون…

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر،با تزریق فیلر این کار به زیبایی انجام می شود اما باید تشریف بیارید ویزیت حضوری که مشخص شود اشکالات صورت شما کجاست و چه نواحی نیاز به تزریق دارد

      پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر،مزوژل رستیلن با تکنیک مزوتراپی در تعداد نقاط بالا تزریق می شود باعث بهتر شدن چین چروک ،آبرسانی قوی پوست،بهتر شدن قوام پوست می شود مخصوصا در مناطق دور چشم که کارهای کمتری می شود انجام داد.پروفایلو در ده نقطه مشخص تزریق می شود و باعث آبرسانی پوست و بهتر شدن کیفیت پوست می شود برخی مقالات لیفت پوست به صورت نامحسوس یعنی با چشم قابل مشاهده نیست را هم نشان داده است.هر دو از برندهای معتبر دنیا هستند و بهتر است با نظر پزشک با توجه به وضعیت پوستتان انتخاب شود

      پاسخ
      • mugeclinic
        mugeclinic گفته:

        هر دو مناسب هستن اگر محدودیت بودجه نداشته باشین پروتکل درمانی هر دو رو انجام بدهین در غیر این صورت پروفایلو تزریق کنین

        پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر،در موگه کلینیک تزریق هر دو هم پروفایلو و هم جالپرو انجام می شود

      پاسخ
  2. بهار
    بهار گفته:

    پروفایلو برای روشن شدن پوستهای سبزه هم بکار میره.واصولا برای روشن و شفاف شدن پوست های سبزه چه روش هایی رو پیشنهاد میکنید که تفاوت محسوسی در رنگ پوست ایجاد کنه.

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر
      خیر پروفایلو تاثیر چندانی در روشن سازی پوست صورت ندارد.برای رفع کدری و تیرگی پوست صورت میکرونیدلینگ-مزوتراپی با مزونیدلینگ روشن سازی پوست توصیه می شود

      پاسخ
  3. سمیرا
    سمیرا گفته:

    سلام روز بخیر برای اسکارهای فرو رفته جالپرو بهتره یا فیلر؟ و اینکه فیلر حجم میده به صورت؟

    پاسخ
    • mugeclinic
      mugeclinic گفته:

      سلام وقت بخیر
      جالپرو درمان اسکار فرورفته نیست
      برای این که مشخص بشه چه روش هایی برای درمان اسکار فرورفته شما مناسبه نیاز به ویزیت حضوری هست
      سابسیژن فیلر،لیزر فرکشنال،تی سی ای و پانچ از روش های درمان جای جوش هستند

      پاسخ
  4. حنانه
    حنانه گفته:

    سلام برای کسی که قبلا پوست روشنی داشته ولی الان به دلایل مختلف تیره وکدر شده، چه محصولی رو پیشنهاد می کنید که باعث روشن وشفاف شدن پوست صورت در حدچنددرجه شود؟

    پاسخ
  5. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام وقت بخیر
    بلافاصله بعد از تزریق جالپرو، اثر مثبت آن روی پوست مشاهده می شود؟ یا بعد از چند روز؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.