همه چیز درباره میکرونیدلینگ مو + مزایا، معایب و هزینه آن

در حال حاضر، میکرونیدلینگ نه تنها برای پوست مفید است بلکه میکرونیدلینگ مو می تواند سلامت پوست سر را به گونه ای افزایش دهد که از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را درمان کرده و موها را برای مدت طولانی تری پر و سالم نگه دارد. اگر شما نیز نگران ریزش مو هستید و دنبال راه حل می گردید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب همه چیزهایی را که در مورد میکرونیدلینگ برای رشد مو باید بدانید را گردآوری کرده ایم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

میکرونیدلینگ مو و کاربردهای آن چیست؟

میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو دقیقاً همان چیزی است که از اسمش به نظر می رسد؛ یک متخصص مراقبت از مو یک دستگاه مجهز به سوزن های ظریف و ریز را در سراسر پوست سر اعمال می کند که فقط به قسمت بالایی درم یا لایه رویی پوست نفوذ می کند. این سوراخ‌کردن می‌ تواند به تحریک جریان خون و تولید کلاژن کمک کند، اما مهم‌تر از آن، میکروکانال‌هایی ایجاد می‌ کند که درمان ‌های موضعی ریزش مو، مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید را قادر می ‌سازد تا مؤثرتر باشند. در حقیقت میکرونیدلینگ مو کمک می کند تا جذب درمان های موضعی کمی بهتر شود زیرا توسط پوست مسدود نمی شوند از سوی دیگر به سطح فولیکول مو رسیده و به طور بالقوه می تواند باعث شود موهای موجود ضخیم شود، آنها را وارد فاز رشد فعال کرده، قوی تر و  رنگ مو را حتی کمی تیره تر کند.
این روش کم تهاجمی همچنین باعث می ‌شود که پوست سر پلاکت ها و فاکتور های رشد مو را در نواحی آسیب‌دیده آزاد کند که به ضخیم شدن فولیکول‌ های موجود کمک می کند. به معنای دیگر این فولیکول‌ های نازک در آن ناحیه هستند که ضخیم‌تر می ‌شوند و به حالت طبیعی و سالم خود باز می‌گردند، بنابراین شاید بعد از این درمان رشد جدید را نشان ‌دهد امادر واقعیت فقط ضخیم شدن موهایی است که قبلاً وجود داشتند.

میکرونیدلینگ برای تحریک رویش مو

دستگاهی برای نیدلینگ پوست است که در جوانسازی تاثیری هم مرتبه با درمان با لیزردارد . این دستگاه هم به تنهایی هم به عنوان مکملی برای روشهای درمانی دیگر می تواند به کار رود . سر یکبار مصرف این دستگاه شامل میکرو نیدل هایی است . برای درمان با این دستگاه می توان عمق نفوذ میکرونیدل ها را تنظیم نمود .

در میکرونیدلینگ مو  برای تحریک پوست برای ساخت طبیعی کلاژن استفاده می شود . درمان با این دستگاه همچنین به نفوذ و جذب مواد دارویی به پوست و مو ، میکرونیدلینگ و  رشد موهای سر و ابرو , میکرونیدلینگ و سفت کردن پوست ، میکرونیدلینگ و جوانسازی و رفع چین و چروک ، بهبود زخم ها و جای جوش با میکرونیدلینگ ، بهبود ظاهر کلی پوست کمک کرده و اندازه منافذ پوست را کوچک می کند . میکرونیدلینگ برای بیماران با هر رنگ پوست می تواند استفاده گردد .

میکرونیدلینگ تحریک رویش مو

افزایش نفوذپذیری پوست

در روش های سنتی ، نفوذ مواد و داروها به پوست کمتر از 3 درصد خواهد بود در صورتی که با استفاده از میکرونیدلینگ ، تا 90 درصد مواد به پوست نفوذ می کنند و نتایج بسیار بهتری در زمان کوتاه تر دیده می شوند .

میکرونیدلینگ مو

تحقیقات اخیر نشان داده اند میکرونیدلینگ در ناحیه سر می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش موی آندروژنیک را متوقف و رشد مجدد موهای آسیب دیده را تحریک کند . .میکرونیدلینگ مو با افزایش جریان خون موضعی و کاهش سموم در اطراف فولیکول مو و افزایش پروتئین و نهایتا کاهش دی هیدروتستوسترون اثر خود را بر روی فولیکول های مو اعمال می کند . پروتئین موجب افزایش فولیکول های جدید می شود . بعلاوه در میکرونیدلینگ موی سر منافذ ریزی در پوست سر ایجاد شده که ورود ویتامین ها و سرم های تقویتی و ماینوکسیدیل را به عمق پوست در ناحیه فولیکول های مو تسهیل می نماید . مصرف همزمان فیناستراید یک میلی گرم در روز به کاهش اثر هورمون دی هیدروتستوسترون . بر روی فولیکول مو کمک کرده و اثر سینرژیسم بر روی تقویت و رشد مو دارد.

نحوه میکرونیدلینگ مو چگونه است؟

میکرونیدلینگ مو شامل چرخاندن دستگاه مخصوص این درمان در نواحی خاصی از پوست شما و در عین حال حفظ فشار محکم و ثابت است. برای درمان ریزش مو، این به معنای استفاده از این دستگاه در مناطقی است که تعداد موها کاهش یافته است، مانند کاهش خط مو.

هدف از میکرونیدلینگ در مورد ریزش مو، تحریک پاپیلای پوستی یا سلول های بنیادی در فولیکول های مو برای تشویق فعال شدن فاکتورهای رشد است. بخشی از ایده پشت این کار این است که با ایجاد زخم‌های ریز، دفاع طبیعی بدن شما ممکن است برای تشویق روند بهبود و در نهایت فعال کردن فولیکول ‌های موی خفته وارد عمل شده و منجر به ضخیم‌تر شدن مو می ‌شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ مو هستند؟

اگر با ریزش یا نازک شدن مو سر و کار دارید یا از آلوپسی آندروژنتیک رنج می برید ( یک اختلال ژنتیکی ریزش مو که ناشی از پاسخ بیش از حد به هورمون های آندروژن است)، درمان میکرونیدلینگ مو ممکن است برای شما مفید باشد.

چه کسانی نمیتوانند از میکرونیدلینگ مو استفاده کنند؟

افرادی که قبلاً تمام موهای خود را در یک ناحیه خاص یا در کل پوست سر از دست داده‌اند، کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ مو نخواهند بود. در این موارد، پیاز های فولیکول ‌های مو، که سیگنال‌ هایی برای تشکیل یک موی جدید و رشد آن از پوست سر دریافت می‌ کنند، ممکن است مو تولید نکنند  یا ممکن است به طور کامل چروکیده و مرده باشند. بنابراین با توجه به اینکه میکرونیدلینگ تراکم مو های موجود را افزایش می ‌دهد (اما رشد فولیکول ‌های کاملاً جدید را تحریک نمی ‌کند)، انجام این درمان در ناحیه طاس نتیجه بخش نیست. در عوض، جراحی کاشت مو، که شامل برداشتن قطعات کوچک پوست سر همراه با فولیکول ‌های مو از محل اهدا کننده و پیوند آن ‌ها بر روی ناحیه‌ی طاس یا نازک‌شده پوست سر است، بهترین گزینه برای این افراد است.

کاندیدای مناسب میکرونیدلینگ مو

چراکه انجام میکرونیدلینگ مو ممکن است باعث شود به مو های بیرونی پوست سر یا فولیکول ‌های موی زیر پوست سر آسیب بزند، به خصوص اگر عمق سوزن بیش از حد باشد.

مزایای میکرونیدلینگ مو چیست؟

برای درک کامل مزایای میکرونیدلینگ مو و پوست سر، ابتدا باید علم میکرونیدلینگ را درک کنیم. بد نیست بدانید که میکرونیدلینگ با آسیب کنترل شده مکانیکی به درم عمل می کند. در این درمان از سوزن ‌های ریزی استفاده می‌ شود که به‌صورت عمود بر درم فشار داده می ‌شوند و از این طریق باعث واکنش بهبودی در پوست می ‌شوند. بدین ترتیب عوامل رشدی که باعث بهبودی می ‌شوند آزاد شده و همین عوامل رشد ممکن است رشد مو را تقویت کنند. ضربه ناشی از میکرونیدلینگ ممکن است سلول ‌های بنیادی را نیز تحریک کند و این رشد سلول ‌های بنیادی، برای رشد موهای جدید مفید است.

در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که هنگام استفاده از میکرونیدلینگ در کنار دارو های خوراکی یا موضعی در درمان آلوپسی، نتایج مثبتی وجود دارد. هنگامی که میکرونیدلینگ به عنوان یک درمان کمکی برای آلوپسی استفاده می شود، نتایج نشان دهنده افزایش تراکم مو، ضخامت و کیفیت رشد مجدد مو است. میکرونیدلینگ همچنین ممکن است باعث جذب محصولاتی شود که برای درمان ریزش مو استفاده می شوند، مانند:

  • ماینوکسیدیل
  • استروئید موضعی
  • پلاسمای غنی از پلاکت

عوارض میکرونیدلینگ مو چیست؟

مانند هر روش درمانی دیگری که شامل بریدن پوست و ایجاد زخم باز است، میکرونیدلینگ مو  نیز با خطر و عوارض جانبی همراه است. یکی از عوارض جانبی میکرونیدلینگ برای ریزش مو، خطر عفونت است. هرچند که این احتمال بسیار پایین است چرا که اندازه این برش ها بسیار کم است اما در صورت داشتن سایر بیماری های جدی یا اگر سابقه عفونت های مکرر دارید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به عفونت باشید. بنابراین برای جلوگیری از عفونت باید دستورالعمل های مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ برای ریزش مو را به دقت دنبال کنید. مراقبت های بعدی شما اغلب شامل تمیز نگه داشتن ناحیه برای چند روز و همچنین استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی تجویز شده برای دفع باکتری است.

همچنین پوست سر شما ممکن است بعد از درمان به آفتاب حساس تر شود. استفاده از ضد آفتاب هر روز توصیه می شود. همچنین کلاه می تواند به محافظت از پوست سر شما در بیرون از منزل کمک کند.

نگرانی بزرگ‌تر، به‌ویژه اگر درمان را در یک کلینیکی دریافت کنید که در میکرونیدلینگ مو تخصص ندارد، آسیب‌دیدگی و ریزش مو است. ارائه دهندگانی که در این روش آموزش ندیده اند، ممکن است عمق سوزن را بیش از حد افزایش دهند، که می تواند باعث آسیب به پیاز مو در هنگام ورود به پوست سر شود در این صورت پوست سر دیگر قادر به بازسازی ساقه موی جدید نیست.

بنابراین توصیه می کنیم که از درمان میکرونیدلینگ مو خانگی برای ریزش مو خودداری کنید چراکه  در این روش احتمال خطر آسیب رساندن به موها بیشتر است، این کار در مطب پزشک متخصص و آموزش دیده انجام شود که به طور خاص با مو سروکار دارد. از دیگر عوارض جانبی این روش می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کبودی
  • خونریزی از زخم ها
  • سرخی
  • تورم
  • درد

این ناحیه ممکن است تا چند روز پس از عمل قرمز و ملتهب باشد اما بیشتر عوارض جانبی در عرض 5 روز پس از درمان کاهش می‌یابد. بنابراین در صورتی که:

  • سابقه آکنه یا اگزما داشته باشید
  • شرایطی دارید که روند بهبودی را کند می کند، مانند دیابت
  • از داروهای رقیق کننده خون یا سایر داروها استفاده می کنید
  • باردار هستید

پیش از انجام این درمان با پزشک خود مشورت کنید و مشکلات خود را با او در میان بگذارید.

مراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگ مو چیست؟

برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز و پایین آوردن احتمال عوارض جانبی، رعایت مراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگ مو ضروری است. در ادامه با این مراقبت ها بیشتر آشنا می شویم:

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ مو

اگر میکرونیدلینگ را برای درمان یا جلوگیری از ریزش مو در نظر دارید، بهتر است با یک پوست سر تمیز و سالم به کلینیک زیبایی بروید! این کار تضمین می کند که بیشترین سود را از این درمان به دست آورید.

قبل از شروع هر جلسه میکرونیدلینگ مو، مهم است که ابتدا با یک متخصص با تجربه مشورت کنید که می تواند درمان را برای رفع نیاز های شما سفارشی کند یا خیر. در این مرحله باید اقدامات احتیاطی و الزامات قبل از عمل مشخص شود.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مو

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مو

تراوش مایع شفاف یا خونی در چند ساعت پس از درمان طبیعی است که می توانید آن را با گاز یا پانسمان پاک کنید. علاوه بر این، مراقبت های بعد از درمان میکرونیدلینگ برای ریزش مو  شامل تمیز نگه داشتن پوست سر و استفاده از یک سرم یا کرم موضعی است.

همچنین باید تا یک هفته پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مواد شیمیایی خشن خودداری کنید. وقتی بیرون هستید کلاه بپوشید و کرم ضدآفتاب بزنید.

برای جلوگیری از بروز عفونت، حتماً دستورالعمل‌ های مراقبت‌های بعد از این درمان در مورد مراقبت‌ های بهداشتی خود را دنبال کنید. اگر علائم عفونت مانند تراوش بیش از حد، درد، چرک، قرمزی یا تب در شما ظاهر شد، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر از ماینوکسیدیل نیز استفاده می کنید، با پزشک خود در مورد اینکه چه زمانی می توانید مجدداً از آن استفاده کنید، صحبت کنید. استفاده از ماینوکسیدل خیلی زود بعد از یک جلسه میکرونیدلینگ مو می تواند باعث سوزش، قرمزی و خارش در نواحی پوست سر شود.

هزینه میکرونیدلینگ مو چقدر است؟

مانند هر روش زیبایی دیگر، هزینه میکرونیدلینگ مو بسته به برخی عوامل متفاوت خواهد بود، عواملی مانند محل زندگی شما، دستمزد پزشک، اهداف درمانی، تعداد جلسات مورد نیاز، وسعت ناحیه تحت درمان و غیره.

لازم به ذکر است که  درمان میکرونیدلینگ برای مو  به طور کلی تحت پوشش بیمه پزشکی نیست زیرا یک درمان زیبایی محسوب می شود. با این حال، اگر این درمان را برای اهداف پزشکی انجام دهید، ممکن است بیمه شما برخی از هزینه ها را پوشش دهد.

نتیجه گیری

میکرونیدلینگ یک روش محبوب مراقبت از پوست است که برای درمان مواردی مانند اسکار آکنه و ترک های پوستی استفاده می شود. با توجه به موفقیت آن در مراقبت از پوست، میکرونیدلینگ مو نیز پا به میدان گذاشته و به عنوان درمانی برای جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو محبوب شده است. همچنین وقتی میکرونیدلینگ روی پوست سر انجام شود، ممکن است رشد مو را تحریک می کند. در این مطلب صفر تا صد درمان میکرونیدلینگ برای ریزش مو را بررسی کردیم و با مزایا، هزینه و عوارض جانبی آن آشنا شدیم. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

میکرونیدلینگ مو در ریزش موی آندروژنیک آقایان و همچنین در ریزش موی غیر آندروژنیک و آندروژنیک خانم ها بسیار موثر است .

نمونه کار استفاده از میکرونیدلینگ در کلینیک موگه

Prev post
بعدی post

ارسال نظر