کانتورینگ دائمی صورت چیست + ماندگاری، هزینه و انواع آن

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت با فیلر یک روش غیر تهاجمی بدون جراحی و برش بر روی پوست هست که باعث لیفت صورت، هماهنگ شدن اجزا صورت و زیبایی چهره می شود. گاهی می بینیم خانم ها برای عمل جراحی زیبایی بینی به جراح مراجعه می کنند و بعد از عمل بینی باز هم وقتی در آینه نگاه می کنند خود را زیبا نمی بینند و باز فکر می کنند بینی بد عمل شده و دوباره برای عمل ترمیمی بینی مراجعه می کنند! در صورتیکه این افراد نیاز به کانتورینگ صورت دارند؛ چرا که صورت یک عضو یک پارچه هست و  تنها بینی کل زیبایی صورت فرد را برعهده ندارد. در این افراد احتمالا چانه آنها عقب رفته است یا میدفیس یا قسمت میانی صورت کم حجم است یا زیر چشم ها گود است یا خط فکی نامیزانی دارند و بیشتر این خانم ها وقتی صورتشان کانتور می شود (یعنی هر جایی که نقص دارد پزشک با دقت و مهارت با فیلر تزریق می کند) و عیوب صورت رفع میشود، دیگر نیازی به جراحی بینی نمی بینند و حتی فکر می کنند چه بینی خوبی هم دارند.

دریافت مشاوره برای کانتورینگ صورت

    کانتورینگ دائمی صورت

    روش‌های مختلفی برای فرم دهی و تغییر شکل و زاویه صورت یا بخش‌های مختلف آن وجود دارد. به اصلاح  فرم صورت و زاویه‌سازی برای آن، کانتورینگ گفته می‌شود. این روش زیبایی را می‌توان با تکنیک‌های مختلفی انجام داد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کانتورینگ صورت، انواع و میزان ماندگاری آن بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

    زاویه سازی صورت چگونه است؟

    زاویه سازی یا مادلینگ صورت به این گونه هست که چهره فرد بررسی می شود و چانه و خط فکی با توجه به فرم کلی صورت با تزریق فیلر برجسته تر و نمایان تر می شود. گاهی بعضی خانم ها و آقایان چانه عقب رفته دارند و یا خط فکی آنها ناواضح است که با زاویه سازی در آقایان چهره فرد مردانه تر و خشن و جذاب تر می شود.

    زاویه سازی و مادلینگ صورت برای مردان و خانم ها باهم متفاوت است و در اقایان چانه پهن تر و در خانم ها چانه باریکتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله فیلر چانه؛ روشی مناسب برای زیباسازی عضوی موثر در زیبایی چهره را پیشنهاد میدهیم.

    کانتورینگ صورت با جراحی (جراحی کانتورینگ صورت)

    جراحی کانتورینگ صورت نوعی عمل زیبایی است که شامل تغییر شکل و تغییر خطوط صورت برای ایجاد ظاهری زیباتر می‌شود. این جراحی می‌تواند شامل برداشتن یا اضافه کردن حجم، تغییر شکل یا اندازه ساختار استخوان و اصلاح بافت نرم باشد. روش‌های کانتورینگ صورت معمولاً روی نواحی خاصی از صورت مانند گونه‌ها، چانه، خط فک و پیشانی تمرکز می‌کنند. تکنیک‌های خاص مورد استفاده به اهداف و آناتومی فرد بستگی دارد. روش‌های معمول کانتورینگ صورت عبارتند از:

    ۱. بزرگ کردن گونه: این کار شامل حجم دادن به گونه‌ها با استفاده از ایمپلنت یا پیوند چربی و با هدف مشخصتر شدن ساختار استخوان گونه می‌شود.

    ۲. جراحی چانه: این شیوه معمولاً شامل کاهش یا افزایش اندازه و شکل چانه از طریق استفاده از ایمپلنت یا تراشیدن استخوان می‌شود.و همین طور با کذاشتن پرتز چانه می توان به اصلاح عقب رفتگی چانه کمک کرد

    ۳. کانتورینگ خط فک: این روش شامل کاهش اندازه فک یا شکل دادن به آن برای ایجاد ظاهری زاویه دار می‌شود.

    ۴. کانتورینگ پیشانی: این روش شامل تغییر شکل جمجمه برای کاهش اندازه پیشانی و ایجاد ظاهر متناسب و متعادل‌تر صورت می‌شود.

    جراحی کانتورینگ صورت یک عمل پیچیده است که فقط باید توسط جراح مجرب و واجد شرایط انجام شود. افرادی که به دنبال جراحی کانتورینگ صورت هستند، باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند و قبل از انجام عمل، اهداف و نگرانی‌های خود را به طور کامل با جراح در میان بگذارند.

    کانتورینگ صورت با تزریق ژل

    کانتورینگ صورت با تزریق ژل که به عنوان تزریق فیلر نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی غیرجراحی است که شامل تزریق یک ماده ژل مانند به نواحی خاصی از صورت و برای بهبود یا تغییر ظاهر آن‌ها می‌شود. این روش معمولاً توسط یک متخصص دارای مجوز مانند،پزشک حاذق زیبایی یا یک متخصص پوست دور دیده  یا جراح پلاستیک دوره دیده انجام می‌شود.

    فیلر‌ها معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند، ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به آبرسانی و حجیم شدن پوست کمک می‌کند. هنگامی که فیلر‌ها در نواحی خاصی از صورت تزریق می‌شوند، می‌توانند به افزایش حجم، لیفت کردن پوست افتاده و صاف کردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز کمک کنند.

    عمل کانتور صورت با تزریق ژل می‌تواند برای تقویت انواع ویژگی‌های صورت از جمله گونه‌ها، چانه، لب‌ها و خط فک استفاده شود. این روش کم تهاجمی است و به طور کلی نیاز به دوران نقاهت ندارد. نتایج آن معمولاً فوراً قابل مشاهده است و بسته به نوع فیلر مورد استفاده و متابولیسم فرد، می‌تواند چند ماه تا یک سال یا بیشتر باقی بماند. در حالی که عمل کانتور صورت با تزریق ژل به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، ممکن است خطرات و عوارضی مانند کبودی، عفونت و واکنش آلرژیک را به همراه داشته باشد.

    کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ

    کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که شامل قرار دادن نخ‌های کوچک زیر پوست برای بلند کردن و سفت کردن بافت‌های افتاده صورت می‌شود. نخ‌ها معمولاً از مواد قابل جذب مانند پلی دیوکسان (PDO) ساخته می‌شوند که در طول زمان حل می‌شوند.

    در طول عمل، نخ‌ها با استفاده از سوزن یا کانول وارد پوست می‌شوند. پس از قرار گرفتن در محل، به آرامی کشیده می‌شوند تا پوست و بافت‌های زیرین آن بلند و سفت شود. نخ‌ها همچنین تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کنند که همین امر می‌تواند به بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی آن کمک کند.بهترین نخ ها برای کانتور صورت و لیفت نخ آپتوس و سیلوئت هستند،نخ آپتوس قدرت و کشش و ماندگاری بالاتری دارد.

    لیفت با نخ را می‌توان برای تقویت انواع ویژگی‌های صورت از جمله گونه‌ها، خط فک و گردن استفاده کرد. این روش حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد و نیاز به زمان استراحت ندارد. نتایج معمولاً بلافاصله قابل مشاهده است و بسته به متابولیسم فرد و نوع نخ‌های استفاده شده، می‌تواند بین ۶ تا ۱۸ ماه باقی بماند. این روش نیز عوارضی مثل کبودی، عفونت و جا به جا شدن نخ دارد. مهم است که قبل از انجام این روش در مورد خطرات احتمالی آن با یک متخصص دارای مجوز صحبت کنید.

    کانتورینگ صورت با تزریق چربی

    کانتورینگ صورت با تزریق چربی که به عنوان پیوند چربی یا انتقال چربی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن و تزریق آن به نواحی خاصی از صورت با هدف بهبود یا تغییر ظاهر آن‌ها می‌شود. این روش معمولاً توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود.

    در طی این روش، چربی از بدن خود بیمار، معمولاً از شکم، ران، یا باسن و با استفاده از لیپوساکشن برداشته می‌شود. سپس چربی برداشته شده را تصفیه می‌کنند و این گونه برای تزریق به صورت آماده می‌شود. چربی به نواحی خاصی از صورت مانند گونه‌ها، چانه، خط فک و شقیقه‌ها تزریق می‌شود تا خطوط صورت را زیباتر کرده و ظاهری جوان‌تر ایجاد کند.

    عمل کانتورینگ صورت با چربی می‌تواند برای افزایش حجم، پرکردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز و بهبود بافت و رنگ کلی پوست استفاده شود. از آنجایی که چربی از بدن خود بیمار می‌آید، خطر واکنش آلرژیک یا پس زدن وجود ندارد.ولی احتمال جابه جایی چربی نسبت به فیلر بالاتر هست و همین احتمال ناقرینگی اصلاح ناپذیر به دنبال تزریق چربی بسیار بیشتر از تزریق فیلر هست.

    نتایج حاصل از کانتورینگ صورت با تزریق چربی معمولاً بلافاصله قابل مشاهده است و بسته به متابولیسم فرد و سایر عوامل می‌تواند برای چندین ماه تا سال‌ها باقی بماند. برخی از افراد ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چندین درمان نیاز داشته باشند. تزریق چربی هم ممکن است عوارضی داشته باشد که معمولاً طبیعی هستند و پس از یک الی سه روز رفع می‌شوند. کبودی، تورم، قرمزی و درد خفیف از عوارض جانبی این روش محسوب می‌شوند.

    عوارض کانتورینگ صورت

    کانتورینگ یا زاویه‌سازی صورت معمولاً روشی بی‌خطر محسوب می‌شود. با این حال ممکن است برخی عوارض جانبی آن را تجربه کنید که معمولاً بروز ان‌ها عادی است و پس از چند روز رفع می‌شوند. برخی از عوارض نیز نادر هستند و در صورتی که پزشکی باتجربه انتخاب کنید و دستورات وی را رعایت کنید، مشکلی برای شما پیش نخواهد امد. در ادامه به این عوارض اشاره می‌کنیم.

    ۱. تورم: تورم از عوارض رایج کانتورینگ صورت است. این مشکل معمولاً در عرض چند روز فروکش می‌کند، اما می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. همچنین بیماران ممکن است مقداری درد، سفتی و کبودی را تجربه کنند.

    ۲. عفونت: هر گونه جراحی خطر عفونت را به همراه دارد و کانتورینگ صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیماران باید دستورالعمل‌های پزشک خود را به دقت دنبال کنند تا بروز این خطر کاهش یابد.

    ۳. بی‌حسی: این عارضه به دنبال کانتورینگ صورت با جراحی و نخ ممکن است رخ دهد  و با تزریق فیلر بوجود نمی آید.

    گاهی اوقات می‌تواند باعث بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن موقت در ناحیه تحت درمان شود که معمولاً با گذشت زمان برطرف می‌شود. با این حال، در موارد نادر، ممکن است آسیب عصبی رخ دهد که منجر به بی‌حسی طولانی مدت یا از دست دادن حس می‌شود.

    ۴. جای زخم: مانند هر روش دیگری  کانتورینگ صورت می‌تواند جای زخمی را به جای بگذارد. یک پزشک ماهر برش‌هایی را در مکان‌های نامشخص ایجاد می‌کند تا جای زخم را به حداقل برساند، اما ممکن است در برخی موارد جای زخم کمی مشخص باشد. البته در مواردی مثل کانتورینگ با فیلر جای زخمی وجود ندارد و این مورد فقط برای جراحی است.(این عارضه تنها به دنبال کانتورینگ صورت با روش جراحی رخ می دهد و در کانتورینگ صورت با تزریق فیلر رخ نمی دهد)

    ۵. عدم تقارن: اگر پزشک نتواند نتایج متعادلی را ایجاد کند، ممکن است عدم تقارن در اجزای صورت رخ بدهد. این مشکل را می‌توان با تزریقات ثانویه یا ترمیمی اصلاح کرد، اما همیشه بهترین کار این است که یک پزشک زیبایی حاذق، باتجربه و دارای مجوز  را انتخاب کنید تا از این اتفاق جلوگیری شود.

    ماندگاری زاویه سازی و ماندگاری کانتورینگ صورت چقدر است؟

    ماندگاری کانتورینگ صورت و‌ ماندگاری زاویه سازی صورت به نوع فیلر ‌و مقدار فیلرتزریق شده دارد.

    در ناحیه چانه و خط فکی ماندگاری فیلر خوب است. در مجموع بین نه ماه تا دو سال ماندگاری دارد گرچه گاهی در بعضی افراد فیلر بیشتر هم ماندگاری دارد.

    فیلر آلژنز یا فیلر آلجنس یک فیلر با ماندگاری بالاست و حدود دو سال ماندگاری دارد و یک نوعی ایمپلنت حساب می شود. ماندگاری این فیلر تا حدود پنج سال هم گزارش شده است.

    معمولا کانتورینگ صورت نیاز به مقدار سی سی بیشتری دارد. معمولا بین سه تا پنج سی سی فیلر نیاز دارد که البته این مقدار با توجه به اشکالات صورت هر فرد تعیین می شود و برای همه یکسان نیست.

    بستگی به نوع فیلر، ماندگاری فیلر و مقدار سی سی مورد نیاز دارد. کانتورینگ صورت هر فرد مختص خود همان فرد هست و با دیگری متفاوت است. چرا که اشکالات صورت افراد باهم تفاوت دارد.

    سخن پایانی

    اگر شما به دنبال یک زیبایی طبیعی هستید، اگر می خواهید فقط اشکالات صورت شما برطرف شود و دیگران خیلی متوجه تزریقات شما نشوند، کانتورینگ صورت مناسب شماست.

    Prev post
    بعدی post

    ارسال نظر