سوالات متداول میکرونیدلینگ

سوالات متداول میکرونیدلینگ

یکی از روش های جوانسازی پوست، لایه برداری، درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده از روش میکرونیدلینگ است. خانم دکتر خاک سفیدی با مراجعین خود در خصوص  میکرونیدلینگ صحبت می نماید. برخی از سوالاتی که در موگه کلینیک پرسیده می شود را در این بخش جمع آوری نمود تا بتواند بخشی از سوالات متداول میکرونیدلینگ شما عزیزان را پاسخ دهیم. در صورت داشتن صوالات خارج از این مطلب، در بخش کامنت ها مطرح کنید.

سوالات متداول میکرونیدلینگ

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ چگونه است؟

 با یک دستگاه برقی یا شارژِ که سر آن مثل قلم است و با استفاده از سوزن های یک بار مصرف به سر این دستگاه متصل می شود. در این روش بعد از انجام بی حسی با تعیین درجه سوزن، فشار و ضربه پزشک باعث ایجاد زخم بر روی پوست بیمار می شود. این زخم ها سطحی بوده و با افزایش کلاژن سازی پوست مشکلات پوستی درمان می شود.

آیا انجام میکرونیدلینگ با بی حسی انجام می شود؟

پاسخ موگه کلینیک به این سوال، مثبت است. با انجام بی حسی موضعی در صورت، میکرونیدلینگ را انجام میدهیم.

همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر به اینستاگرام و  گالری سایت  مراجعه نموده و فیلم های میکرونیدلینگ را در آن مشاهده نمایید.

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

بعد از انجام میکرونیدلینگ، بر روی صورت قزمزی هایی به واسطه سوزن های وارد شده به پوست ایجاد می شود که فرد تصور می کند که زخم شده است و این اشتباه است. معمولا این قزمری های بعد از گذشت 3 الی 6 روز به طور طبیعی از بین خواهد رفت.

خبر خوش به خانم های عزیز این است که از سه روز بعد از انجام میکرونیدلینگ می توانند آرایش کنند و از کرم های پوشاننده استفاده شود

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان اسکار با میکرونیدلینگ چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان اسکار با میکرونیدلینگ، بین 3 تا 7 جلسه و با توجه به میزان عمق ایجاد شده به واسه اسکار ها بر روی صورت تعیین می شود. همچنین فواصل بین این جلسات به طور معمول هر دو ماه یکبار می باشد.

درمان اسکار با روش های ترکیبی

برای برخی از افراد به منظور درمان بهتر جای اسکار، از درمان های ترکیبی استفاده می شود تا جای جوش های ایجاد شده، زود تر بر طرف شود. این راه های درمانی بعد از ویزیت پزشک مشخص می شود و در این بین تعداد و نحوه درمان هم نیز تعیین می گردد تا بعد از گذراندن این دوره، فرد پوستی صاف و شفاف داشته باشد.

در این جلسات به برخی از افراد ساب سیژن،تزریق ژل یا اِلانسه و یا پیلینگ شیمیایی نیز پیشنهاد می شود.

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ

کاربردهای مهم روش میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ برای از بین بردن لک ها ی سطحی،شفاف کردن و روشن کردن پوست و از بین بردن جوش های زیر پوستی نیز می توان استفاده کرد و نتایج خیلی خوبی در پی دارد .همین طور برای بستن منافذ باز پوست خیلی موثر است. هر اندازه که شما از میکرونیدلینگ نتیجه بگیرید ماندگاری اثر آن نیز افزایش می یابد و برگشت پذیر نیست مخصوصا در درمان اسکار با میکرونیدلینگ و درمان جای جوش با میکرونیدلینگ بسیار موثر است. در مورد میزان درصد بهبودی و نتیجه نمیشه خیلی درصد داد اما پزشک موگه کلینیک در این خصوص توضیح یم دهد که نتایجش خیلی عالی است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان می توانید به موگه کلینیک مراجعه نمایید تا راه های درمانی با توجه به پوست و بعد از معاینه تعیین گردد.

ممکن است در برخی از افراد، در جلسات اولیه از ساب سیژن به منظور درمان اسکار بهره گرفت سپس، در جلسات بعدی از میکرونیدلینگ استفاده کرد. تعیین راه های درمانی بر عهده پزشک می باشد.

ساب سیژن یک روش خاص است که باند های فیبروزی و چسبندگی های پوستی که براثر جوش ها ایجاد شده است را باز می کنند. این روش اصلا درد ندارد و صورت با آمپول های بی حسی، بی حس می شود. برای انجام ساب سیژن از ابزار های خاصی استفاده می شود.

ممکن است در برخی از افراد نیز در کنار ساب سیژن و میکرونیدلینگ ، تزریق ژل، الانسه یا تزریق ژل هیالورونیک اسید تجویز شود تا نتیجه صاف شدن صورت نیز زود تر نمایان شود و فرد به نتیجه قابل قبولی برسد.

آیا روش میکرونیدلینگ درد داره؟

خیر ،با بی حسی موضعی استفاده می شود و در طور دوره انجام بیمار دردی احساس نمی کند.

با انجام میکرونیدلینگ صورت زخم میشه؟

با سوزن های بسیار ریزی که در روش میکرونیدلینگ وارد پوست صورت می شود، زخم های بسیار ریز و روزنه های کوچک در پوست ایجاد می شود. اما به هیچ عنوان این روش باعث ایجاد زخم های بسیار زیاد نمی شود.

چه موقع بعد از انجام میکرونیدلینگ قرمزی پوست برطرف می شود؟

۳ تا ۷ روز ،البته در افراد مختلف فرق می کنه.معمولا بعد از ۲۴ ساعت ،۵۰ درصد قرمزی از بین می رود

بعد از انجام میکرونیدلینگ چه زمانی می توانیم از لوازم آرایشی استفاده کنیم؟

۳ روز بعدش می توانید از کرم های ارایشی و پوشاننده و رنگی استفاده کنید.

درمان اسکار با میکرونیدلینگورزش بعد از میکرونیدلینگ دارای محدودیت است؟

از ۷۲ ساعت بعدش می توانید به باشگاه برید .اما استخر وقتی که کاملا التهاب صورت برطرف شود، می توانید برید.

 بعد از میکرونیدلینگ از ضد افتاب چه طوری استفاده کنم؟

همه روزه، روزی ۴بار، حتی در خانه و مکان های سر بسته باید از کرم استفاده کنید. استفاده از کرم زینک و همچنین ضد آفتاب در جلسه اول به صورت کامل به شما اطلاع داده می شود.

روی صورت جوش دار میشه میکرونیدلینگ انجام داد؟

خیر ،ابتدا باید جوش ها درمان شود. این روش برای افرادی که جوش های فعال دارند، اصلا مناسب نمی باشد. ابتدا استفاده از دارو و سایر روش های باید انجام شود  سپس برای درمان جای جوش های باقی مانده، روزنه ها و … از روش میکرونیدلینگ یا سایر روش ها استفاده شود.

آیا بعد از میکرونیدلینگ می توان فورا به محل کار بازگشت؟

از دو روز بعدش به راحتی می توانید به سرکاربرید .گرچه بعضی افراد خیلی قرمزی کمی دارند و از فردا راحت

سر کار بروند. با توجه به قرمزی پوست خود و همچنین محیط و شرایط کاری می توانید به سرعت ب محا کار خود بازگردید.

بعد از میکرونیدلینگ چه کارایی انجام ندم؟

  • تا 24 ساعت از شستشوی صورت خودداری فرمائید.
  • بعد از انجام میکرونیدلینگ پمادهایی بر روی پوست شما استعمال می شود. لطفاً قبل از خواب به آرامی با دستمال کاغذی تا جایی که امکان دارد پماد ها را پاک کنید و از کرم ترمیم کننده ای که برایتان تجویز شده است، استفاده کنید.
  • روزی سه بار کرم ترمیم کننده استفاده نمایید و بعد از آن با فاصله 15 دقیقه ضدآفتاب را بزنید. اگر قرار است از خانه خارج شوید، 30 دقیقه بعد از استفاده از ضدآفتاب باشد.
  • تا روزی که قرمزی پوست وجود دارد استفاده از ترمیم کننده را ارائه می دهید.
  • بعد از برطرف شدن قرمزی به جای ترمیم کننده از مرطوب کننده ای که برایتان تجویز شده است، استفاده نمایید.
  • ضدآفتاب را به همان ترتیب قبل حتی بعد از اتمام دوره قرمزی پوست ادامه دهید. اگر ضدآفتاب SPF30 دارید. هر 3 ساعت یک بار تکرار کنید، اگر SPF50 دارید هر ساعت 5 ساعت یکبار نیاز به تکرار می باشد.
  • روزی 7-8 لیوان آب بنوشید.
  • در سه روز اول بهتر است از آناناس استفاده کنید.
  • از نوشیدن الکل، استعمال قلیان و سیگار پرهیز نمایید.
  • در صورت بوجود آمدن جوش های ریز و سفید فقط کافی است که روزی 3 بار کمپرس گرم بر روی صورت قرار دهید برطرف می شود.
  • قرمزی با توجه به پوست افراد مختلف بین 3 تا 14 روز برطرف می شود.
  • تا 7 روز بعد از میکرونیدلینگ از کرم های لکه بر، روشن کننده، لایه بردار استفاده نکنید.
  • فواصل بین جلسات را رعایت کنید و به تعویق نیاندازید.

آیا بعد از انجام میکرونیدلینگ می توان آفتاب گرفت.

به هیچ عنوان از سولاریوم استفاده نکنید و از گرفتن آفتاب پرهیز کنید. از نکات مهم بعد از میکرونیدلینگ پرهیز از آفتاب است. زیرا برای کاژن سازی یک لایه برداری عمیق برای پوست شما صورت گرفته است. نور خورشید باعث ایجاد تورم، قرمزی، سوختسی، افزایش دوره نقاهت، ایجاد آسیب به پوست و … می شود.

ممنوعیت ها برای چه افرادی وجود دارد ؟

1. کسانی که در سطح پوستی خود زخم های گشاده دارند

2. مادران باردار و شیرده

3. عده ای که عفونت های پوستی دارند

آیا می تونم بعد از میکرونیدلینگ بوتاکس کنم؟

دو هفته بعدش می تونید تزریق بوتاکس و ژل داشته باشید ولی از لیزر و دستگاه ار اف و هایفو نمی تونید در روند درمان استفاده کنید.چون باعث التهاب بیشتر میشه

نمونه کار استفاده از میکرونیدلینگ

 

Prev post
بعدی post

ارسال نظر