بررسی کامل تزریق ژل و فیلر پیشانی + مزایا، معایب و هزینه آن

فیلر پیشانی چیست؟

اگر در وسط پیشانی خود فرورفتگی دارید که در برخی زاویه‌های دید مشخص می‌شود، می‌توانید از تزریق فیلر برای رفع این مسأله استفاده کنید. تزریق فیلر یکی از محبوبترین روش‌های زیبایی است که به دلیل مزایای فراوانش متقاضیان زیادی دارد. وجود فرورفتگی در وسط پیشانی چهره فرد را خشن و سن را بالاتر نشان می دهد.در خانم ها هر چه پیشانی محدب تر باشد چهره جوان تر و جذاب تر است

تزریق فیلر پیشانی یک روش زیبایی است که از آن برای افزایش حجم، صاف کردن چین و چروک‌ها و بهبود ظاهر کلی این بخش از صورت استفاده می‌شود. فیلر‌ها اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند، ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به حجیم شدن و آبرسانی پوست کمک می‌کند. این روش مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا شامل صاف شدن چین و چروک، افزایش حجم، تهاجمی نبودن، عدم نیاز به استراحت، نتایج فوری، ایمن و مؤثر بودن، برگشت‌پذیری و قیمت مناسب می‌شود.

دریافت مشاوره برای تزریق فیلر پیشانی

    نحوه تزریق فیلر پیشانی به چه صورت است؟

    پیش از هر کاری باید یک پزشک متخصص پیدا کنید و با وی ملاقات کنید. نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را با او در میان بگذارید. پزشک باید به خوبی پیشانی و صورت شما را بررسی کند.

    پس از بررسی می‌توان تزریق را در مطب انجام داد. پزشک ابتدا مشخص می‌کند که تزریق فیلر باید در کدام نواحی انجام شود. سپس پیشانی را ضدعفونی می‌کند و با کرم بی‌حس‌کننده این بخش را بی‌حس می‌کنند تا فرد در حین تزریق متوجه دردی نشود.

    در مرحله بعد فیلر را با کمک سوزنی بسیار نازک به زیر پوست پیشانی تزریق می‌کنند. پس از آن پزشک پیشانی شما را ماساژ می‌دهد تا فیلر به صورت یکنواخت در همه جا پخش شود.

    چه کسانی می توانند به پیشانی خود فیلر تزریق کنند؟

    بعضی از افراد هم خانم ها و هم آقایان در وسط پیشانی خود فرورفتگی دارند که در نمای سه رخ و نیم رخ، وسط پیشانی ها گود هست. این افراد می توانند از تزریق فیلر پیشانی سود ببرند. برای همین بعضی از خانم ها تمایل دارند ژل پیشانی تزریق کنند.

    بعضی آقایان هم استخوان بالای ابرو آنها بسیار برامده است و در نتیجه قسمت میانی پیشانی خیلی فرورفته دیده می شود و این افراد هم مناسب تزریق ژل پیشانی هستند

    مراقبت قبل از فیلر پیشانی چیست؟

    برای اینکه بتوانید از تزریق فیلر به پیشانی بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است نکاتی را قبل از انجام این کار را رعایت کنید. در این بخش این موارد را بررسی می‌کنیم.

    • انتخاب یک پزشک واجد شرایط و با تجربه
      یکی از مهمترین اقدامات قبل از تزریق فیلر به پیشانی این است که یک پزشک با تجربه پیدا کنید. این گونه مطمئن می‌شوید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
    • عدم مصرف رقیق‌کننده‌های خون و الکل
      برخی از دارو‌ها و مکمل‌ها می‌توانند باعث رقیق شدن خون شوند. این مسأله خطر خونریزی را افزایش می‌دهد. دارو‌هایی مثل آسپرین، ایبوپروفن و مکمل‌های ویتامین E را برای حداقل یک هفته قبل از عمل کنار بگذارید. بهتر از طریق این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. الکل نیز چنین تأثیری را روی خون می‌گذارد. در نتیجه حداقل ۲۴ ساعت قبل از عمل از مصرف الکل خودداری کنید.
    • تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی
      مسلماً داشتن تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی می‌تواند به سلامت کلی بدن شما کمک کند. در نتیجه افرادی که رژیم غذایی مناسب دارند و آب کافی می‌نوشند، نتیجه بهتری از عمل خود می‌گیرند. بهتر است از حداقل دو هفته پیش از تزریق، رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. این گونه می‌توانید ماندگاری بیشتر نتایج تزریق را هم تضمین کنید.
    • عدم استفاده از برنزه‌کننده‌ها
      توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل از تزریق فیلر به پیشانی از برنزه کردن یا قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. برنزه کردن می‌تواند خطر هیپرپیگمانتاسیون ناهموار شدن رنگ پوست را پس از عمل افزایش دهد.

    تزریق ژل در پیشانی چگونه صورت می گیرد؟

    از آنجایی که پیشانی آناتومی حساسی دارد و پر از عروق و اعصاب متععد است، تزریق ژل پیشانی نیاز به مهارت بالای پزشک و همین طور دانش زیاد پزشک بر آناتومی است.

    پزشک زیبایی ماهر و مسلط با تزریق آمپول لیدوکایین در دو طرف پیشانی، ابتدا محل را بی حس کامل می کند، در نتیجه اصلا درد ندارد. سپس به وسیله کانولا که سوزن بلندی ست که نوک تیزی ندارد، فیلر تزریق می شود.

    آیا تزریق ژل در پیشانی برای رفع ایرادات پیشانی موثر است؟

    بله، تزریق ژل برای چروک پیشانی خیلی موثر است. ابتدا گودی و فرورفتگی وسط پیشانی برطرف می شود و صورت فرد جوانتر و شاداب تر می شود و دیگر در عکس ها پیشانی حالت فرورفته ندارد. دیگر این که چون کمی حرکت پیشانی کمتر می شود، در نتیجه چروک ها و خطوط افقی عمیق پیشانی هم کمتر می شود. گرچه خطوط سطحی پیشانی نیاز به فیلر با تکنیک دیگری و یا تزریق بوتاکس به پیشانی دارند.

    آیا برای تزریق ژل به پیشانی از بی حس کننده موضعی استفاده می شود؟

    بله برای تزریق فیلر پیشانی ابتدا کرم بی حسی به مدت سی دقیقه بر روی پوست پیشانی گذاشته شده و سپس کرم بی حسی پاک می شود. در نهایت آمپول لیدوکایین برای بی حسی کامل ناحیه پیشانی تزریق می شود.

    در نتیجه تزریق ژل به پیشانی کاملا بدون درد است.

    چه مدت طول می کشد تا تاثیرات تزریق فیلر در پیشانی نمایان شود؟

    از همان لحظه تزریق تغییرات قابل مشاهده است. ولی برای دیدن حداکثر نتیجه باید دو تا سه هفته صبر کرد. چون ژل هیالورونیک اسید دو تا سه هفته زمان نیاز دارد که آب جذب کند و به حداکثر نتیجه خود برسد.

    دوام و ماندگاری فیلر پیشانی چقدر است؟

    دوام و ماندگاری تزریق فیلر پیشانی بستگی به نوع و برند فیلری که تزریق شده است دارد. برای پیشانی تنها از فیلرها با جنس ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود که کاملا ایمن هست.

    ماندگاری معمولا بین شش ماه تا یک سال است. گرچه وقتی مدت ماندگاری فیلر پیشانی تمام می شود و فیلر جذب می شود، فرورفتگی وسط پیشانی هیچ وقت به حالت اولیه برنمی گردد و همیشه از اولش بهتر است. البته به حجم تزریق شده هم بستگی دارد؛ به عنوان مثال دو سی سی فیلر ماندگاری بیشتری نسبت به یک سی سی دارد. البته پزشک تشخیص می دهد که پیشانی شما به چه مقدار سی سی فیلر نیاز دارد.

    عوارض فیلر پیشانی چیست؟

    گاهی عوارض کوتاه مدت و گذرا پیش می آید. مانند احساس سنگینی بر روی پیشانی و پایین آمدن ابرو ها که بعد از گذشت یک تا دو هفته و آب جذب کردن فیلر پیشانی سبک می شود و ابروها به حالت اولیه خودش بر می گردد. در نتیجه این عارضه نگرانی ندارد.

    نقاطی فرورفته و نقاطی برجسته می شود که معمولا با چشم دیده نمیشود و بیشتر در لمس حس می شود. این عارضه هم نگران کننده نیست و با ماساژ و گذاشتن کمپرس گرم برطرف خواهد شد.

    گاهی عوارض بسیار بسیار نادر از جمله بسته شدن عروق خونی توسط ژل اتفاق می افتد که در صورت در دسترس بودن پزشک طی چهل و هشت ساعت اول با تزریق آنزیم هیالاز قابل رفع شدن است. این عارضه غیر قابل پیش بینی و بسیار بسیار نادر است و افراد نباید خودشان را نگران عوارض بسیار نادر کنند.

    هزینه تزریق ژل به پیشانی چقدر است؟

    برای پیشانی باید حتما از ژل هیالورونیک اسید با کیفیت بالا استفاده شود که معمولا شروع قیمت هر یک سی سی ژل هیالورونیک با کیفیت (تابستان 1401) از سه میلیون هست.

    تفاوت تزریق ژل و بوتاکس در ناحیه پیشانی چیست؟

    تزریق بوتاکس باعث کمتر شدن حرکات عضلات پیشانی و خط اخم می شود. در نتیجه از بدتر شدن خطوط افقی پیشانی هنگام بالا بردن ابروها جلوگیری می کند. در صورتی که تزریق ژل در ناحیه پیشانی اثر پرکنندگی دارد و خطوط و چروک های عمیق افقی پیشانی و همین طور گودی وسط پیشانی را اصلاح و برطرف می کند.

    پس این دو یعنی تزریق بوتاکس پیشانی و تزریق فیلر پیشانی دو تا کار مجزا هستند با اثرات متفاوت و مکانیسم های متفاوت.

    در دستان پزشک زیبایی ماهر و مسلط بر آناتومی این اتفاق نادر هست. هنوز یک مورد از این اتفاق در دنیا گزارش نشده هست گرچه احتمال آن وجود دارد که با تمهیدات لازم قابل پیشگیری هست.

    تزریق بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک افقی پیشانی در حال حرکت می شود ولی تزریق ژل پیشانی باعث رفع گودی وسط پیشانی، پر شدن خط اخم و پر شدن خطوط سطحی پیشانی می شود.

    مراقبت های بعد از تزریق ژل پیشانی مانند مراقبتهای بعد از تزریق ژل در بقیه نواحی است.

    نوشیدن فراوان آب، پرهیز از خوردن نمک زیاد و گذاشتن یخ بر روی محل تزریق.

    سخن پایانی

    تزریق فیلر پیشانی بسیار به زیبایی و جوان شدن چهره و هماهنگی بیشتر صورت کمک می کند و چهره پیر و شکسته مخصوصا در مردان را برطرف می کند.

    Prev post
    بعدی post

    ارسال نظر