از بین بردن ژل زیر چشم با تزریق آنزیم

تزریق ژل زیر چشم یکی از درمان های زیبایی است که می تواند پف کردگی، فرورفتگی، گودی و سیاهی زیر چشم و حتی خطوط ریز اطراف این ناحیه را درمان کند. اما این روش نیز مانند سایر روش ها عوارض جانبی و خطراتی دارد و در صورت بروز این عوارض، پزشک باید راه هایی مانند تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل زیر چشم را استفاده کند. برخی از افراد از روش های خانگی برای از بین بردن ژل زیر چشم خود استفاده می کنند اما متاسفانه معمولاً این روش های خانگی نتیجه بخش نیستند. بهترین کار مراجعه به پزشک است تا ضمن تشخیص درست و به موقع، بتوان راه های مختلف برای از بین بردن ژل زیر چشم را امتحان کرد و شادابی و سلامت را به چهره برگرداند. در این مطلب در مورد تزریق آنزیم برای از بین بردن انواع ژل در ناحیه چشم صحبت کرده و انواع روش ها و مشکلات احتمالی را بررسی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

آیا امکان اصلاح نتیجه تزریق فیلرهای زیر چشم بعد از تزریق وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد که ژل زیر چشم را تخیله کرد چون فیلرهایی که برای تزریق زیر چشم استفاده می شود جنسشان از نوع هیالورونیک اسید هست و حلال آن وجود دارد که با تزریق آنزیم هیالاز می شود ژل زیرچشم را حل کرد و از بین برد.

موارد مهم برای از بين بردن ژل زير چشم

نکته مهم در از بین بردن فیلر زیر چشم این است که فیلر با کیفیت و از نوع هیالورونیک اسید تزریق شده باشد و این که از تزریق ژل زیر چشم سه هفته گذشته باشد چون اکثر اشکالات ناشی از تزریق ژل طی سه هفته برطرف یا کمتر می شوند.

روش از بین بردن ژل زیر چشم

برای از بین بردن ژل زیر چشم، ما از تزریق آنزیم حل کننده ژل هیالورونیک به نام آنزیم هیالاز استفاده می کنیم و نیازی به تخیله ژل با سوزن و برش نیست.

تزریق ژل به زیر چشم

از بین بردن گلوله‌های سفت و توپر

مشکل رایجی که بیمار در نتیجه استفاده بیش از حد ژل زیر چشم توسط پزشک، با آن مواجه می‌شود، پر شدن بیش از حد ناحیه فرورفتگی زیر چشم است که منجر به توده‌های قابل توجه یا گلوله‌های سفت و توپر می‌ شود که ممکن است با لبخند زدن بیمار یا نگاه کردن به بالا آشکارتر شود. ناحیه فرورفتگی زیر چشم بسیار ظریف است، بنابراین هدف از درمان این ناحیه باید تنها رفع این فرورفتگی باشد نه ایجاد حجم اضافی و گلوله بزرگ در این ناحیه. راه حل برای کمک به اصلاح این مشکل، حل کردن پرکننده و ژل است. هنگامی که این مشکل حل شد، می‌توان مقدار صحیح ژل را اعمال کرد و از این طریق یک تغییر ظریف در ظاهر و چهره فرد ایجاد کرد.

از بین بردن تورم یک دست

بعد از استفاده از ژل زیر چشم، برخی از بیماران ممکن است تورم زیر چشم یا ناحیه میانی گونه را تجربه کنند. این زمانی اتفاق می ‌افتد که ژل به درستی قرار داده نشود یا خیلی سطحی زیر پوست قرار داده شود. از آنجایی که پرکننده های پوستی مانند ژل و فیلر آب را جذب می کنند، می توانند منجر به تورم زیر چشم در جایی که محلول خیلی نزدیک به سطح قرار می گیرد، شود.

انتخاب جنس و برند ژل تزریق شده نیز باید با دقت انتخاب شود، زیرا انواع مختلفی دارد و از نظر میزان جذب آب و در نتیجه پتانسیل ایجاد تورم متفاوت هستند. یک پزشک بسیار ماهر می داند که کدام نوع مناسب تر است. در جایی که بیمار با مشکل تورم زیر چشم به پزشک مراجعه می کند، راه حل دوباره حل کردن و از بین بردن ژل زیر چشم است. هنگامی که ژل به طور کامل حل شد، پزشک ارزیابی می کند که آیا بیمار کاندید مناسبی برای پرکننده های پوست زیر چشم هستند یا خیر.

تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل زیر چشم

تزریق آنزیم به زیر چشم می تواند اثر ژل زیر چشم را معکوس کند، به خصوص کسانی که طی چندین سال تزریق ژل هیالورونیک اسید یا فیلر انجام داده اند. برای تضمین اثربخشی این روش به اطلاعات زیر نیاز است:

     زمانی که بیمار ژل زیر چشم را تزریق کرده است.

  • نام و برند ژل تزریق شده
  • مقدار و دور ژل تزریق شده
  • محلی که ژل تزریق شده
  • ژل با سوزن تزریق شده یا کانول

در این روش از مقدار بسیار کمی آنزیم هیالورونیداز مانند 15، 30، 45، 50 یا 75 واحد حل شده در مقدار کمی نمک استفاده می شود تا آنزیم زیاد پخش نشود. به علاوه مقدار آنزیم مورد استفاده را بر اساس محل تزریق، میزان استفاده و مقدار آن تعیین می شود. اما با این وجود آن نمی توان 100 درصد به بیمار اطمینان داد که تزریق آنزیم هیالورونیداز، نتیجه خواهد داشت. 

درمان کیست ایجاد شده پس از تزریق ژل

تزریق ژل زیر چشم می تواند باعث ایجاد کیست های دردناک، جای زخم و حتی برخی بیماری های سیستمیک مانند اسکلرودرمی، ضخیم شدن و سفت شدن پوست شوند. در صورت مشاهده کیست بعد از تزریق زیر چشم می توانید به پزشک خود مراجعه و از او بخواهید با حل کردن و ازبین بردن ژل تزریق شده، کیست را ازبین برده و بعد از بهبود، ژل را به میزان کافی به زیر چشم شما تزریق کند.

تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل زیر چشم

از بين بردن ژل زير چشم در خانه

ژل زیر چشم را نمی شود با روشهای خانگی از بین برد. ولی برای کاهش تورم ناشی از تزریق فیلر زیر چشم می شود از گذاشتن کمپرس گرم در زیر چشم و به آرامی ماساژ دادن آن استفاده کرد.

جمع بندی

معمولا عوارض ناشی از تزریق فیلر زیر چشم که منجر به استفاده از آنزیم برای حل کردن ژل می شود نتیجه سه مورد هست:

  1. کیفیت بد فیلر
  2. تکنیک تزریق اشتباه
  3. و کیفیت پوست فرد

معمولا از دو ساعت بعد از تزریق آنزیم الی ۴۸ ساعت بعد نتیجه مشخص خواهد شد.

اگر جنس فیلر زیر چشم ژل هیالورونیک اسید باشد بله از بین میرود.

بله به میزان آنزیم هیالازی که تزریق میشود بستگی دارد. میشود حجم ژل زیر چشم را با میزان کمتری از آنزیم فقط کم کرد که همه ژل از بین نرود.

معمولا تورم ناشی از تزریق فیلر زیر چشم بین یک هفته تا ده روز ممکن است طول بکشد. اما تا فیلر، آبگیری لازم را انجام دهد و جا بیفتد و به حداکثر نتیجه ش برسد معمولا دو تا سه هفته زمان نیاز دارد.

دو هفته بعد از تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل زیر چشم، میشود دوباره فیلر تزریق کرد.

Prev post
بعدی post

ارسال نظر