سابسیژن جای جوش

پوست صورت انسان در واقع پوششی لطیف و یکدست برای محافظ از اعضای چهره است. زمانی که این لایه محافظ، خود دچار آسیب می شود چه چیزی می تواند آن را محافظت کند؟
آسیب های پوستی اغلب در دوران بلوغ شروع شده و در صورت عدم درمان تا بزرگسالی با فرد همراه خواهد بود.
در حال حاضر درمان با پماد و زماد ها جای خود را به روش های درمانی پیشرفته تری داده که ضمن ایجاد بهبودی سریع تر تاثیرات شگفت انگیز تری نیز ایجاد خواهد کرد.
اما این به معنای منسوخ شدن روش های پیشین نخواهد بود، در واقع روش های نوین با همسنگری کرم ها درمان های پوستی را به درجه اعلا خود رسانده است.
در این نوشتار سعی بر آن شده تا با بررسی ابعاد یکی از متود های درمان آسیب های پوستی به نام سابسیژن راهکار نوینی را در جهت جوانسازی پوست به مخاطبان معرفی کنیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش درمانی آسیب های پوستی هستید تا پایان این نوشتار همراه ما باشید…

سابسیژن جای جوش

سابسیژن چیست؟

سابسیژن در واقع نوعی جراحی پوستی بدون شکاف است. سابسیژن درمان جای اسکار و جای جوش است که می تواند تا لایه های عمیق، آسیب پوستی را درمان کند. در این روش با آزاد کردن بافت های هم بند پوست، فرآیند جوانسازی را تسریع کرده و آسیب ها را از بین می برد.
جای جوش ها می تواند لایه عمیق پوست را دچار آسیب کند، سابسیژن جای جوش با قطع چسبندگی این آسیب ها با لایه های عمیق پوستی می تواند جای اسکار را ناپدید کند. لذا روش ها ی مشابه در جوانسازی پوست به علت عدم نفوذ بر لایه های عمیق امکان بهبود لایه زیرین پوست را فراهم نخواهند کرد.
برای تشخیص میزان آسیب عمیق پوستی می توانید با تغییر حالت پوست صورت مثل خندیدن و یا اخم کردن پوست خود را بررسی کنید. اگر در هنگام خندیدن و یا اخم کردن فرورفتگی های روی پوست شما نمایان می شود این به معنای آسیب عمیق پوستی خواهد بود که با سابسیژن قابل درمان است.

سابسیژن چگونه عمل می کند؟

عملکرد سابسیژن نوعی انتقال سوزن به لایه زیرین پوست است تا بتواند رشته های فیبروتیک را از بین ببرد این رشته ها باعث چسبیدن اسکار با لایه های زیرین پوست می شوند. زمانمی که این رشته ها از لایه زیرین برداشته می شود عمل کلاژن سازی تسریع شده و بهبودی پوست صورت را به همراه خواهد داشت.
از این روش بیشتر در اسکار ها و فرورفتگی های عمیق پوستی استفاده می شود.
در ادامه به موارد که با این روش قابل درمان است اشاره خواهیم کرد:

کدام آسیب های پوستی با روش سابسیژن قابل درمان است؟

• برطرف کردن آسیب های پوستی ناشی از بیماری آبله، درمان جای جوش و جای زخم های جراحی
• برطرف کردن فرورفتگی های ناشی از پیوند پوست
• برطرف کردن چین و چروک های پوست
• برطرف کردن سلولیت

مراحل انجام روش سابسیژن

• برای شروع عمل سابسیژن ابتدا نواحی دارای آسیب با استفاده از پاک کننده ها، ضدعفونی و تمیز می شود.
• محل مورد نظر برای درمان مشخص شده و برای دید وسیع تر و عمقی نور مخصوصی به پوست تابانده می شود.
• برای جلوگیری از درد از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد.
• در مرحله بعد پزشک با بررسی نوع پوست و میزان آسیب یکی از سه نوع سوزن مخصوص را انتخاب خواهد کرد.
• سپس سوزن برای قطع پیوند بافت های اسکار به زیر پوست هدایت می شود. در ادامه پزشک یا کلینیک زیبایی با ایجاد حرکتی بادبزنی تمامی اتصالات پوست با اسکار را قطع خواهد کرد.
• در پایان برای پیشگیری از عفونت از پماد مخصوص استفاده خواهد شد.
به یاد داشته باشید روش سابسیژن در حقیقت علاوه بر جداسازی پوست از اسکار ها به علت پاره شدن رگ های خونی زیر پوست موجب تسریع روند کلاژن سازی خواهد شد که این عمل جوانسازی پوست را به همراه خواهد داشت. لخته های خون ناشی از پاره شدن رگ ها مانع پیوند مجدد اسکار با پوست خواهد شد.

مراقبت های بعد از انجام سابسیژن

برای ایجاد نتیجه مثبت رعایت توصیه های زیر الزامی خواهد بود:
• استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی و التهاب
• مصرف انتی بیوتیک و ضد التهاب ها
• اجتناب از لمس مکرر پوست

تعداد جلسات مورد نیاز برای سابسیژن

در ابتدا گفتن این نکته ضروری است که تعدا جلسات باید پس از انجام مرحله ابتدایی مشخص شود تا واکنش پوست به انجام این روش مورد بررسی قرار گیرد.
در نظر داشته باشید عمل کلاژن سازی در افراد متفاوت خواهد بود علاوه بر این نوع اسکار و میزان آسیب پوستی نیز میزتواند در تعداد جلسات مورد نیاز بیمار موثر باشد.
به طور کلی برای آسیب های خفیف 3 الی 6 جلسه تخمین زده می شود.

برای دریافت مشاوره از کلینیک موگه با شماره 02122554720 می توانید تماس حاصل نمایید .
نوبت دهی آنلاین
مشاوره آنلاین پوست
همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کلینیک موگه را دنبال کنید .>

عوارض سابسیژن چیست؟

مزایای سابسیژن بی شماری است، اما نمی توان از عوارض احتمالی آن چشم پوشی کرد.
عوارض این روش از قرار زیر است:
بروز هماتوم و یا خونریزی
امکان بروز درد
امکان بروز حساسیت
احتمال بروز عفونت
احتمال آسیب به رگ های خونی
شما کاندید مناسب برای انجام سابسیژن نیستید!
• انجام این روش برای برخی افراد توصیه نمی شود. از جمله:
• افرادی به اسکار های کلوئیدی مبتلا هستند.
• افرادی که به تازگی رتینوئید خوراکی مصرف کرده اند.
• افرادی که به اختلالات لخته شدن خون مبتلا هستند
• افرادی که مبتلا به عفونت و ویروس های فعال هستند.

هزینه روش سابسیژن

هزینه این روش می تواند تحت تاثیر عوامل بیشماری قرار گیرد. در واقع نوع پوست، میزان آسیب و استفاده از تکنیک های مختلف در انجام سابسیژن بر هیزنه های این روش تاثر گذار است. علاوه بر این پزشکی که می خواهد این روش را انجام دهد با توجه به تجربه و مهارت خود می تواند هزینه متفاوتی را از بیمار دریافت کند .

سایر مطالب

درمان جای جوش